2. března 2008

9. týden 25.2. - 2.3.

Jak už to u mě bývá, když mám podle nějakého plánu trénovat, něco mi to musí pořád kazit. Tento týden jsem začínal s nachlazením, které naštěstí bylo zažehnáno větším přísunem vitamínů a ve středu jsem vyběhl na kontrolní běh a jelikož vše dopadlo v pohodě, něco málo jse naběhal. Tréninkový plán se mi nepodařilo 100% dodržet, ale i tak to nebylo zas tak špatný.

Pondělí 25.2.: volno. Bohužel v neděli jsem počínající nachlazení nevypotil a rýma se u mě projevila na plné obrátky, tak jsem si raději naordinoval volno a zvýšený příjem vitamínů a čaje. Tento týden jsou u nás jarní prázdniny a od úterý mám dovolenou, tak ji přece neproležím v posteli :-).
Úterý 26.2.: volno. Už je to sice lepší, ale ne natolik, abych šel běhat. Raději jeden den volna navíc, než celý týden proležet !
Středa 27.2.: regenerační běh 12,03 km za 1:05:51. Už je mi líp, a tak jsem zkusil lehce vyběhnout. Běželo se mi dobře a tak z plánovaných 8 km bylo 12. Bylo teplo, nepršelo, občas vysvitlo slunce, tak proč toho nevyužít, a byl to opravdu jen takový pohodový výběh, na zkoušku jestli už je vše v pohodě. Průměrná TF byla 134 (63% TFmax.) a max. byla 142 (68% TFmax.).
Čtvrtek 28.2.: tempový běh 2R, 8x1 km v závodním tempu na 10 km (pauza 3 min.), 2V. Dnes tělocvičnu nemáme, jsou jarní prázdniny, škola je zavřená což mi i vyhovuje, aspoň doženu tréninkové manko :-). Včera dopadlo vše v pohodě, ráno jsem se cítil také fit a tak jsem s jednodenní výlukou opět naběhl na tréninkový plán. Tentokrát na mě čekal tento pěkný trénink. Opět jsme se podcenil a nastavil jsem si laťku dost nízko, jelikož původní tempo na km mělo být cca 4:20min. Už první úsek jsem věděl, že klidně můžu běžet rychleji, jelikož asi po 200m mně hodinky ukazovaly tempo, které jsem zvolil 3:40 a nebylo to úplně naplno, ale raději jsem zpomalil a zvolil optimální tempo kolem 4:00 min/km. A udělal jsem dobře. První 4 úseky byly v pohodě, aby taky ne vítr foukal do zad, další 4 foukalo proti a to už bylo horší, vítr nevítr, snažil jsem se stanovené tempo dodržet, což se mi myslím celkem podařilo. Podle běhu ze dne 23.1.2008 jsem se zlepšil asi o cca 14s na km, to je docela solidní ne ? Průměrná TF byla 141 (68% TFmax.) a max. byla 172 (89% TFmax.) a celkově jsem naběhal s rozklusem a výklusem 14,24 km za 1:17:19. Více je zřejmé z tabulky.

Distance Time Avg. HR Max. HR
4:00158 (80%)169 (88%)
8.1,00 km
4:01158 (80%)171 (89%)

Pátek 29.2.: souvislý běh 10,29 km za 50:50. Nejdříve jsem chtěl jít běhat ráno, ale nechtělo se mi vstávat, a tak jsem to nechal na odpoledne. Bohužel od poledne začalo pršet a foukat vítr s různou intenzitou. Holt co se dá dělat, pokud jsem chtěl vyběhnout, musel jsem i přes nepřízeň počasí, a volno, když tak nechat na sobotu. Večer měla přijít návštěva, slavit manželčiny narozky, tak je reálné, že v sobotu bude běh ohrožen. Ze začátku to bylo v pohodě, ale pak se nám rozpršelo solidně, a tak jsem změnil trénink z pohodového výklusu v délce 10km, 10 km se stupňováním tempa do maxima :-). Domů jsem přiběhl zmoklý, ale spokojený. Průměrná TF byla 145 (70%TFmax.) a max. byla 174 (91% TFmax.) a průměrné tempo 4:56 min/km.
Sobota 1.3.: volno. Já to tušil, že po páteční večerní návštěvě to bude s během horší. Nebylo mi, ale špatně z pití, ale jako kdyby se mi opět vrátila nemoci, ucpaný nos a celý jsem byl zahleněný. Určitě to bylo pátečním běh v dešti :-). Tak jsem raději dal volno, navíc odpoledne byl docela silný vítr a přeháňky, tak jsem nechal delší běh na neděli.
Neděle 2.3.: souvislý běh 28,01 km za 2:25:38. Ráno nebyl vítr tak silný, a nepršelo, tak jsme vyběhl. Zvolil jsem trať, tak jako minulý týden, po asfaltové cyklostezce, Přerov - kolem Bečvy, směr Grymovský most, Oldřichov, Osek, Lipník. Celá trať je bez aut. Opět, tak jako minulý týden, nejdřívě foukal vítr, sice slabý, do zad a 13,96 km jsem zvládl za 1:10:22, průměrná TF byla 145 (70% TFmax.) a max. byla 152 (76%TFmax.) a průměrné tempo 5:02min/km. Mohlo to být rychlejší, ale stále jsem si říkal, raději pošetřím síly, kdoví jak to bude vypadat nazpět proti větru. Občerstvil jsme se a hurá domů a jako naschvál hned od začátku začalo docela solidně foukat a do toho se i rozpršelo, jsem si říkal tak to je v háji budu rád, když se nějak protrápím domů. Naštěstí to byla jen přeháňka, která trvala cca 3 km, pak déšť ustal a i vítr nebyl tak intenzivní. Byl jsem docela překvapen, jak mi to v pohodě běží, sice bylo tempo pomalejší, ale pořád v průměru kolem 5:10 min/km a vzhledem ke klimatickým podmínkám jsem to vůbec nečekal. Z ničeho nic tu bylo posledních cca 6 km. Sil bylo dost, tak proč trochu nezrychlit, 4 km v pohodě, ale bohužel poslední 2 km opět začalo silně foukat s deštěm a zrychlené tempo jsem neudržel. A tak byla druhá půlka 14,07 km za 1:15:16, průměrná TF byla 148 (73% TFmax.) a max. byla 155 (77% TFmax.). Nebýt špatného počasí mohlo to být lepší, ale když vidím, jaký je venku vítr odpoledne, měl jsem ještě skvělé podmínky :-). A opět musím konstatovat, že tak rychle jsem takto dlouhý běh ještě neběžel. Celkově byla průměrná TF 146 (71%TFmax.) a max. byla 155 (77% TFmax.) a průměrné tempo 5:12 min/km.

KmČas
Běh64,57 5:39:38

Zhodnocení : Tak jak bychom to zhodnotili tentokrát? Když jsem se v pondělí probudil s ucpaným nosem a celý jakýsi bolavý,  říkal jsem si, to bude zase týden km slabší, ale nakonec to nebylo zas tak hrozný, a jelikož je to opět přes 60 km (dle Milana) můžu tento týden považovat za běžecký. A navíc jsem opět zvládl delší běh v docela solidním tempu, a intervaly, také dopadly docela dobře, takže spokojenost.

1. To je pěkný zlepšení, gratuluji. Nevím, zda ta průměrná tepovka není příliš nízká a zda to není příliš dlouhýma pauzama.

2. Ani bych neřek, že to bude dlouhýma pauzama, ale spíš tím, že v pauze jsem více chodil, než klusal a počáteční tep byl dost nízký. Příště zkusím více klusat a uvidíme.

3. hezky Ti to běhá, 28km pod 2,5 hodiny, o tom si můžu něchat tak jedině zdát. Byl jsem kolem Bečvy v neděli odpoledne a maso to bylo zpátky slušné:-)

4. snad se moc nemylim, ale TF v pauze by nemela tepovka klesat pod 65-70 % TFmax.I tak je zlepseni paradni, to bude 1/2 v Olomouci.

5. milan: mám dojem, že v knížce o běhání od Miloše Škorpila, píše že by neměla klesnout pod 60%TFmax, nebo tak nějak. Přiznám se, že mi klesla v MK níž. Ale spíš jsem dbal na to, abych úseky odběhl ve stanoveném tempu a v MK si odpočinul :-). A nechval den před večerem do dubna je ještě hodně daleko :-).
    Ječmínek: nějak to poslední dobou jde, doufám, že to dlouho vydrží :-). Mně se zase může jen zdát o časech, které dosahuješ v plaveckých a kolových částech triatlonu :-).

6. ále, to jsou řeči, plavání je na pendrek, bo neplaveš a to kolo taky půjde. Jenom ještě nemáš správně nastavené priority, zatím jsi pořád jenom běžec:-)

7. No právě, tak to nejde srovnávat. Já jsem oproti tobě lepší jen v jedné disciplíně v tvých třech. Takže vlastně vedeš 2:1 :-).

8. ty to furt ňák komplikuješ, prostě běháš líp, co mě furt omlouváš nějakým blbinama, jako je kolo nebo plavání? Ale já Ti ještě ukážu, až budeš třeba po nemoci :-D

9. Jasně, počkej až ti to trochu nepůjde, my ti ještě hukážeme:-)

Hele, teď si přesně nepamatuju - zkoušel jsem tě už přemlovat na triatlon?:-)

10. vl001: to se klidně může stát hned příští týden, ale doufám, že se to nestane min. do 11.5. :-D. A ještě si mě nepřemlouval, tak to zkus. Loni jsem dal jeden a docela se mi to líbilo. Jen pořád nevím kde bych bral čas na trénování :-). Hlavně plavání!
    Ječmínek: zase si přiznej, že plaveš daleko líp než já, a s kolem je to to samé :-). Ale já ti taky v plavání ukážu, až budeš mít třeba bolavé rameno :-) a na kole až tě budou bolet achilovky :-)

11. No tak když jsi už ten skoro trialonista, tak to tě nemám k čemu přemlouvat. Jo a víš že krátký triatlony se nepočítají? :-) Kdy plánuješ něco s normální délkou? :-D

To, že je Ječmínek lepší plavec než všichni okolo je normální. Kdo plave jako dítě, toho už stařešinové nedohoní. Ani kdyby ho bolelo rameno. Bohužel. Naštěstí plavání je nejméně významná disciplína dlouhého triatlonu:-)

12. s tím Alešovým plaváním to nebude až taková tragédie a jak jezdí na kole vlastně neví, protože to kloudně ještě nezkoušel, ale z toho, jak je rozběhaný to půjde. Navíc si pořídil kolo, takže ten je Vláďo náš, jen mu to ještě úplně nedošlo. Dávám mu tak rok, maximálně 2:-)

13. vl001: Tak pokud se krátký nepočítají, tak triatlonista ještě nejsem :-). A normální délkou myslíš třeba co? To je zajímavé, já četl, že je důležité odplavat v pohodě a ty napíšeš, že je to bezvýznamná disciplína :-).
    Ječmínek: Někde v koutku už začínám o ironmanovi, přemýšlet, a už jsem na to pomalu začal připravovat i manželku. Taky mi hned tvrdila, že si kolo nekupuji ne na to, abych si jen tak občas vyjel, ale proto, že chci jet ironmana :-). Chytrá to žena, ale pořád času dost :-).
    Letos ho, ale rohodně nepůjdu, pokud bude čas vyzkouším opět něco krátkýho a tak za rok dva bych už mohl o ironmanovi uvažovat :-).

14. Normální délkou myslím normální délku. No ale jestli na tom kole nemáš moc najeto, tak ti bude stačit i poloviční délka. Ahoj na Grafilitu 31.5:-)

15. to je furt keců a výmluv. Letos to vidím tak, že si dáš 28.6. sprintík v Oseku, 12.7. vyzkoušíš olympijský v Nové Vsi a pak třeba Babice, Hulmen a Baldatlon. Pak Tě to chytí, přes zimu se konečně nebudeš válet, v květnu 2009 pojedeš Mamuttour a na konci května HalfIM v Nové Vsi. No a tam se rozhodneš, že v Otrokovicích 2009 zkusíš konečně normální triatlon:-DDD

16. vl001: začít hned 1/2ironmanam nebude asi rozumné :-).
    To jsem přesně potřeboval aby mi to někdo tak pěkně naplánoval. Díky Ječmínku :-D. Hned to oznámím doma, ať ví co je čeká :-).
    Ale běda vám, jestli mi to nepůjde :-).

17. Sprinty jsou často horší než půlka a olympijské distance jsou pro horšího plavce šancí být poslední a pěkně si to znechutit. Takové překonání se na půlce, to je zážitek:-) No, jak myslíš:-).

18. S plaváním máš pravdu, ale 90 km na kole, to jsem v kuse ještě nikdy nezajel, a představa, že pak ještě musím uběhnout 1/2maraton mě děsí :-)

19. jó hošku máš nové kolo. Jak si odklušeš ten svůj PIM za 3:20, nebudou Ti žádné výmluvy na kole nic platné:-). Budeš vyježděnej jedna dvě. Akorát to plavání musíš nějak pořešit, ale nějaký prostor pro vlastní kreativitu Ti musím nechat.

20. Teda slyšet fňukat bývalého hokejistu se stehnama jako sloupama že neujede na novém kole po rovince ani ne stovku, to je fakt síla:-) Se svými parametry by ses měl obávat běhu, ne kola:-) Nech těch výmluv a makej:-D

21. Teda nestačím se divit, jak mě máte přečtenýho :-).
    vl001: Běhu po kole se bojím i u krátkýho, jakmile sjem slezl z kola na Hulemnovi, nemohl jsem se rozběhnout, a začali mě chytat křeče do stehen což se mi do té doby nikdy nestalo. A to bylo jen 30 km, nevím co bych dělal po 90 :-). Ale nechám se překvapit, třeba to bude po delším běhu jiný. Navíc určitě něco na novém kole najezdím. Loni jsem na kole jel jen při triatlonu :-).
    Ječmínek: Zas nepřeháněj 3:20, plán je 3:30 a pokud to bude do 3:40 ještě to půjde. Plavání bych mohl zvládat jen pondělí a středa ráno. V pohodě bych stihl práci. Jen nevím, zda to nebude málo :-)

22. Předloni a rok předtím jsem na kole v podstatě taky jezdil jen na triatlonech či závodech s pár vyjímkami. Nohy si na přechod zvyknou, stačí absolvovat pár závodů nebo trénovat přechody - vždy po kole se ještě v cyklistickém jít na chvíli proběhnout, stačí i deset minut běhu. Jestli nemáš na kole moc najeto, asi pojedeš devadesátku s respektem a problémy nebudou...

23. vl001: Ty dokážeš člověka super přesvědčit, že vlastně nic není problém :-).
    Už se těším na léto budu to zkoušet :-).