29. května 2011

29. Blanenský plecháč - sprinttriatlon 0,7-20-5

Po týdnu jsem si opět zazávodil a bylo to zase super :-).

Původně jsem měl jít v sobotu tréninkový závod na trati Moraviaman v objemech cca 1,-30-10,5 ( vždy jeden okruh trati ), ale počasí moc závodu nepřálo, třináct stupňů a vytrvalý déšť a v tom se mi moc závodit nechtělo a i týmový kolega byl stejného názoru a navrhl jet v neděli do Blanska na sprinttriatlon, když už má být daleko lepší počasí.
V neděli ještě ráno nebylo počasí nic moc, ale postupem času se oblačnost protrhala a s Pavlem Novákem jsme po deváté nabrali směr Blansko. Do dějiště závodu jsme dorazili v ještě rozumnou dobu, na rozdíl od ZAPROTRITEAMU, s objížďkami moc nepočítali :-). Registrace proběhla v pohodě, proštudovali jsme trať, kudy to dnes bude, dali věci do depa a už byl čas se soukat do neoprenu. Pro Pavla to byl premiérový triatlon, trochu nervozita tu byla, ale spíš z toho jak se mu bude plavat v neoprenu pořád si není jist velikostí :-).
Ale to už tu byl pokyn seřadit se na startu rána a je odstartováno Postavil jsem se za Pavla, je daleko lepší plavec, takže chvilku po startu, mám před sebou místa dost. Snažím se plavat rovně, a je to zase o hodně lepší než minulý týden, na první bójce není ani taková mela, pole se začíná natahovat a první skupinka je pryč. No nic, vedle mě se snaží nějaký plavec za každou cenu dostat přede mne, i když plave stejně rychle jako já, ochotně ho pouštím a zavěšuji se za jeho nohy a takto se dostáváme do druhého okruhu. Po boku s náma plave i jeden otužilec bez neoprenu, ale evidentně nekontroluje směr, protože plave úplně jinak, než na bójku a do konce plavání jsem ho už  neviděl :-). Mně se opět v druhém okruhu plave dobře, udržujeme stejné tempo a to mi vyhovuje a i když mám před sebou plavce, občas pro jistotu směr zkontroluji :-). Škoda, že to plavání je tak krátké, dnes to nějak rychle uteklo, výlez z vody a v seběhu do depa se snažím dostat ruce z neoprenu, což se mi daří. Pavel už je i z depa pryč, s tím jsem ale počítal, aspoň mám dost místa kolem sebe :-). Mrknu na hodinky a čas 12:17, hmm asi to plavání bylo asi o něco kratší, opět nasazuji srolované kompresní podkolenky, boty, přehazku s číslem, brýle, helmu a vyrážím, na kolo ( čas plavání a depa 12:55 ).
Ze začátku to je mírně z kopce, aspoň mám čas si narulovat podkolenky, už mi to jde dobře :-), ale pak pěkný kopec, no ono to je vlastně do kopce až do otočky, v první kopečku mě dojíždí Laďa Gočaltovský, snažím se ho udržet a ono to jde. Pár závodníků předjíždíme, moc jich, ale není a Pavel v nedohlednu :-). Do kopce si jedu své tempo a najednou zjišťuji, že jedu sám, Laďa s dalším závodníkem jsou asi 50 m za mnou. Nezpomaluji jede to celkem dobře, uvidím snad to vydržím. Konečně se trať mírně narovnává, do protisměru už vidím divočáky, jak jedou zpět, na rovince mě opět dojede Laďa s kolegou, zapojím se a těsně před otočkou jede do protisměru vysmátý Pavel :-). Paráda teď to konečně trochu pojede, zpět se jede jen částečně po stejné trase, ale to nevadí, hlavně, že je to z kopce, Pavla se nám nepodaří sjet, ale ani nám neujíždí. V prudším klesání, které následuje s hodně zatáčkami, opět trhnu Laďu a v bezpečném odstupu jedu za závodníkem, který to tu podle jízdy zná :-). Závěr kola je už je v pohodě do mírného stoupání do depa.
Depo mám na své poměry celkem rychlé, opouštím ho v čase 54:01, před Pavlem, který dojel do depa chvilku přede mnou, ale je mi jasné, že to nebude na dlouho. A také, že ne. Už před první otočkou, ke které se mírně klesá, jde přede mne Pavel i s Laďou, chvilku se jich snažím držet, ale ve výběhu k přehradě mě trhnou a já už je nedoběhnu. Ale i tak se snažím běžet co to jde, a kromě jednoho běžce mě nikdo nepředbíhá. Čelo závodu se už pomalu blíží do cíle a já do posledního okruhu :-). V klesání k otočce to jde dobře, ve stupání potkávám v protisměru Čufu asi ve stejném místě jako v prvním okruhu, to už by mě neměl doběhnout. Já se snažím, hlavně nezpomalovat a daří se mně i předbíhat, bohužel to jsou závodníci, kteří jsou teprve v prvním okruhu, ale i to člověka povzbudí. Poslední stoupání mám za sebou, bahnitá  vložka v lese a už jsem u přehrady a kousek do cíle, finišuji naplno, ale už nikoho nepředběhnu a čas se zastavil na 1:18:20 a bylo z toho celkově 22 místo z 76 závodníků a 9 z 25 v kategorii. Vydýchám se a jdu se občerstvit, kde už stojí Pavel s Laďou. Probereme závod, pak jdeme sbalit věci do depa, vyzvedneme občerstvení s pitím, které bylo v ceně startovného a já po jídle sedám na kolo a vyrážím k domovu. Když to sleduje Čufa, rozhodne se že pojede se mnou, paráda, aspoň nepojedu sám :-).
Kdybych měl zhodnotit svůj dnešní výkon, jsem opět spokojen. Plavání bylo takový standard, už jsem se zase o něco míň motal, neopren už zase vadil o něco míň a snad i taktika, plavat v nohách stejně rychlému plavci nebyla špatná :-). První depo se mi zdálo zase o něco rychlejší. Výkon na kole, kdy jsem ve stoupání nevytuhnul a pořád to jelo mě potěšil. Druhé depo dobrý, a běh řekl bych, že jsem běžel dobře, v náročnějším profilu tratě, jsem udržel stejné tempo jako minulý týden v Hranicích, kde to byla rovina.
A co se týká samotného závodu také není co moc vytknout. Registrace v pohodě, ve startovném bylo i tričko :-), při kole na křižovatkách regulovčíci, trať dobře značená a při běhu také nebylo kde zabloudit, zodpovědně hlídané depo, kdy se kolo vydávalo, jen při předložení startovního čísla :-) a občerstvení v podobě uzeného cigára a kofoly nemělo chybu :-). A bylo vidět, že hodně závodníků si přijelo triatlon vyzkoušet a tenhle závod je určitě dobrá příležitost si triatlon zkusit. Data z Garmina zde a odkaz na celkové výsledky bude potom zde :-).

1. Teda si me nepotesil, jestli chces rict ze to plavani nemelo tech 700m :-). Ja predpokladal podle casu, ze uz to mohlo byt OK. V Hranicich jsem tipoval podle casu nejlepsich, ze to melo takovych 750 a vzhledem k tomu, ze se mi v Blansku plavalo lepe (lepe sedl neopren :-) ), tak by muj cas byl na 600m hooodne spatny :-)

2. A kdy už budeš na bedně? ;)

3. Peca : Já to jen tak měřil na mapě a vyšlo mi 600 m max 650m. A to se mi také plavalo líp než v Hrancích. Ale to je jedno stejně jsi mě už v depu po plavání utekl a pak tě viděl až v cíli :-).
    Šewy : Já asi nikdy, když máš v kategorii Vabrouška půjde to těžko :-)))

4. Jj vidis, dle tech map to ma v pohode tech 650 coz by mohlo odpovidat i nasim casum, kdyz nam stopovali plavani az pri vybehu z depa. No, lepsi uz to asi nebude :-). Letos se asi moc v baliku nepovozim.
    Jinak Vabrousek pro tebe nemuze byt souper. Vzdyt si slysel, ze to jen na vyjeti po Vidni:-D

5. Navíc na bedně jsou tři fleky, takže ti ještě dva zbývají. :))

6. Souhlasim z Sewym, navic kdo si pocka ten se docka, Vabrouch by za dva roky mel preskocit ke ctyricatnikum...:-))

7. Jeje ted sem pochopil ze ty kompresky rolujes az na kole! To me nenapdalo. Vzdycky sem se s tim v depu mordoval, chytal u toho vzteky jeste krece do lytek, ze sem letos radsi poridil kompresni navleky se kterejma pudu i plavcit a kolo pak odjedu na boso.

8. Jsem si to rolování vyzkoušel už v Hranicích a šlo to v pohodě. Dopřesdu si kompresky naruluji , pak v depu nahodím kompresky jen po kotníky a na kole je naruluji na zbytek nohy. Také jsme se s tím v depu mordoval a vymýšlel jsem jak na to a tohle se mi zatím zdá jako nejlepší řešení :-).
    Vabrouch je jen o rok starší, takže na to budu mít jen jednu sezónu :-)))

9. Akorat nejak zapominas na ty mladiky co priskoci :-D. To budes jeste vzpominat na Vabroucha :-D. Ja uz vidim nadeji na bednu az v kategorii nad 50let :-D. Doufam teda, ze nas to po 50tce bude jeste bavit :-P :-)

10. Peca ty mi musíš vždy pokazit náladu :-)))).
    Bavit nás to bude určitě :-))) musí......

11. Prd musí. Na zejtra ti držím chlupy. :))