3. června 2013

CZECHMAN 2013 - 1/2 ironman

První letošní ostrý test je za mnou. Díky počasí to byl opravdu extrémní závod, který jsem, ale zvládl celkem dobře a nakonec z toho byl osobáček :-). Ale postupně.
V týdnu před závodem jsem měl menší problémy s kolem, které se mi ale podařily vyřešit a už jsem jen tak lehce  potrénoval. Nakonec jsem vzal auto já, jel jsem ještě s Víťou a Mirou, měl jsem půjčený nosič kol za závěsný zařízení, takže se do jednoho auta v pohodě vlezem. V pátek nakoupil u Aldy potřebné potravinové doplňky, projel se lehce na kole a večer  uvařil si rýži a kuřecí maso s broskví na ráno, nachystal věci, měla být zima a pršet, tak raději více než méně a byl pomalu čas spát.
Ráno jsem vstával po páté stejně jsem už nemohl spát, tak jsem odnesl věci do auta, pojedl a tak nějak to uteklo a už byl čas vyjet. Napakoval jsem Víťu a pak i Miru a hurá směr Pardubice. Cesta ubíhala v pohodě, nepršelo a což bylo nadějné. Bohužel po příjezdu do místa konání se rozpršelo a tak pršelo po celou dobu až do našeho odjezdu. Šli jsme se hned zaregistrovat, nachystaly kola do depa, a pak klasika pomotali se v prostoru startu pokecali se známýma, pořád se řešilo co si obléct v tomto počasí na kolo, každý ti viděl jinak, no a už byla rozprava, zanesli zbytek věcí do depa a pomalu jsme se soukali do neoprenu. Voda měla 16,2 C, neopreny povoleny, ale né povinné :-). Voda byla opravdu studená, takže jen opravdu krátké rozplavání, vrtulník nad námi a mohlo se startovat.

Výstřel a přes 400 plavců se vrhlo do studené, ale čísté vody :-). Ze začátku to byla trochu mela, ale pak se to uklidnilo,  první bójka byla až cca 750m a to byla dostatečná vzdálenost aby se startovní pole natáhlo. Mně se kupodivu plavalo dobře, na studenou vodu jsem si rychle zvyknul, jen nebyl nikdo komu bych mohl plavat v nohách, buď byl moc rychlý a nebo kličkoval jak zajíc a tak to bylo vlastně celý závod :-(. A už míjím první bójku, až se divím, že to tak rychle uteklo pořád se cítím celkem dobře, k druhé bójce už je to trochu horší když sleduji okolí jako kdybych se mírně propadal, ale ještě to pořád jde, kupodivu žádný náběh na křeče. A už jen poslední úsek do cíle, a ať se snažím sebe víc, necítím se nějak extra unaven, stále více se propadám :-(. Plavání končím, mačkám garmina a čas se zastavil na 35:57, žádná hitparáda, během do depa se dostávám z neoprenu, pěkné jak se ze všech kouří :-).  Zrovna oba mí sousedé v depu jsou také, málo místa, navíc ve stoje nejsem schopen nasadit ponožku, musím si sednou, obují tretry a rozhodl jsem se , že si obleču jen cyklobundu, pláštěnku nechávám v depu, do které se také nemohl dostat, nakonec se to povedlo :-) a depo opouštím za cca 3:15. Začátek kola je s větrem v zádech tak to slušně frčí, sice pořád leje, ale ještě mi není zima, tak to nevadí. Jen mi nevyhovuje neustálé změny tempa. pořád sledovat odstup ať nejedu v háku a když chci předjíždět musím počkat, až na mě bude řada. A navíc jízda proti větru a zima začíná být čím dál větší. Po celou dobu závodu se teplota pohybovala mezi 10-12 C :-(.  Začínám litovat, že jsem si nevzal pláštěnku. Na nohy to celkem nevadí, ale vršek a hlavně ruce mám už pěkně ztuhlý. Menší kopeček před první občerstvovačkou jedu hodně opatrně a když chci jít ze sedla mám problém se udržet řidítek a to je teprve první okruh :-(. Zde potkávám Jardu Zdráhala, toho nejde přehlédnout, má náskok cca 4. min. Po kostkovém úseku jím první rohlík ze dvou, co mám na štangli, beru magnéslife, carbonex a pomalu končím první okruh. Jarda jede zatím dobře a o moc jsem náskok nestáhnul. Stále intenzivněji prší a zima je čím dál větší, v druhém okruhu se celkem nic neděje, naštěstí se startovní pole natáhlo a já díky tomu se konečně asi na 50 km dostávám do tempa, dám si druhé magnésko a carbonex a snažím se soustředit jen na jízdu a zimu nevnímat, chvilkama se třesu po celém těle :-). Daří se mi pár závodníků předjet, k Jardovi jsem zase o kousek blíž. Na občerstvovačce beru banán, rohlík zmrzlýma rukama nejsem schopen rozbalit, naštěstí pocit hladu nemám. Po obrátce už do toho tak nebuším, spíš se snažím vytočit nohy a přichystat je na běh :-). Kolo končím za 2:33:51. Kolo do stojanu, helma dolů, durch promočená bunda nejde sundat :-(, nakonec se povede nazouvám boty a snažím se je zavázat, vůbec to nejde ruce mám tak zmrzlý, že  a nejsem schopen udělat smyčku. naštěstí se to povede a vybíhám v těsné blízkosti za Jardou. Ale ještě ho nedoběhnu, jelikož si musím odlehčit, držel jsem to na kole co to jen šlo, ale teď už jsem musel, to byla úleva :-). Stále leje, ale mě zima není a běží se mi opravdu dobře,  až moc dobře udržuji tempo cca 4:30 min/km což je na mě moc slušné tempo a pocitově to není úplná hrana. Jardu seběhnu během chvilky, před první občerstvovačkou dám shlehu, kolu frčím dál, říkám si, běží se mi dobře, pokud to vydržím, mohl by být z toho i dobrý výsledek :-). Snažím se povzbudit všechny, které poznám :-). První okruh za neustálého deště za mnou a stále se cítím v pohodě, jen úsek v prostoru cíle, kde se běží v bahenní lázni mě troch rozhodí, ale ne moc,  tempo už je sice o něco pomalejší, ale stále to držím pod 4:40 min/km. Startovní pole je již značně promíchané, takže nevím, zda předbíhám někoho přede mnou a nebo závodníka o kolo zpět, ale to mi celkem nevadí, já se soustředím na sebe a běžím si svoje :-). Asi dva kilometry před cílem mrknu na hodinky, vypadá to pořád dobře a pokud se nic nestane mohl bych si zaběhnout pro osobáček. Proběhnu naposledy bahnem a už to točím do cílové rovinky a cíl protínám za 4:51:42. Osobák je na světě :-) a je z toho 87 pozice z celkového počtu 425 závodníků a 19 pozice z 88 v kategorii.
 Dostávám na krk medaili, berou mi čip a jdu se lehce občerstvit. Čerstvé koláčky a obložená bageta jsou super :-). V prostoru cíle se zdržím jen chvilku , jelikož mi je za chvíli taková zima až se mi klepe brada, rychle do auta a převléknout se do suchého.
Vzhledem k počasí se nikdo dlouho nezdržoval a tak to bylo i u nás, rychle sbalit věci do auta, pojedli jsme těstoviny a ve vyhřátém autě jeli domů :-).                          
Kdybych měl krátce závod zhodnotit, tak klobouk dolů před všemi závodníky i pořadateli. Uspořádat  takovýto závod je velmi náročné, ale v tomto počasí to byla opravdu velká zkouška a dle mého názoru to pořadatelé zvládli na jedničku. Ochota dobrovolníků na občerstvovacích stanicích i za tak příznivého počasí byla skvělá, což si zaslouží velkou pochvalu. Jen k měření výsledků mám menší výhrady,  jestli to neopraví, nebo nevyjde lepší verze, tak je to polovičatá práce Sportsoftu. Na takové úrovni bych očekával, že budou měřená i depa. Profesionální časomíra a výsledkový servis vypadá jinak. Ale tohle asi ovlivnit pořadatel nemohl.   
Co se týká mého výkonu, já jsem spokojen, zlepšení osobáčku o více jak 4 min. v takovém počasí to nejde být nespokojen :-). Plavání sice mohlo být lepší, ale v té zimě jsem rád i za to, depa byly delší, ale to také líp nešlo, kolo tak nějak jsem čekal, že bych to mohl zajet a běh tam je největší spokojenost. Tak rychle jsem na 1/2IM ještě nikdy neběžel a dokonce čas 1:36:22 je lepší než co jsem letos zaběhl na 1/2maratonu v Oseku, i když zde to bylo z plného tréninku :-). Prý to konečně i jako běh vypadalo :-).  Celkové výsledky jsou zde a záznam z garmina zde.

Zbytek Zapro AD teamu také zdárně dokončil Míra Pazdera za 5:21:08, Michal Dvorský za 5:38:27 a svou premiéru na těchto distancích zvládl i Víťa Kožuch za 5:56:09.
A poznámka na závěr, musím konstatovat, že naše týmové dresy, byly ze startovního pole nejhezčí :-). Nebylo by od věci se zúčastnit soutěže o nejhezčí dres co vypsala Česká triatlonová asociace :-).

7 komentářů:

  1. výborný výkon, klobouk dolů Aldo! A jenom faktická, Víťa nejni Pazdera ale Kožuch :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za pochvalu i upozornění :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Podle popisu to až na ty zmrzlé ruce vypadá jako že sis to užil. Jen mě překvapilo, že takový zkušený závodník má na závodních botách tkaničky. :) Mohlo to být o pár sekund lepší. :-D

    Ale k osobáku samozřejmě blahopřeju. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Aldo super.
    Obrovská gratulace k moc pěknému výsledku i osobáčku.
    Tož sa drž ogare a ať to fičí i na Moraviamanu ;-)
    Téčko

    OdpovědětVymazat
  5. Advid, já mám tyhle tkaničky http://www.sport3.cz/zbozi/2490-genialni-tkanicky-xtenex , ale ještě jsem si je nedal do bot :-). Příště už to napravím :-).

    Díky chlapci, škoda, že v Otrokovicích nebudete :-(.

    OdpovědětVymazat
  6. A ejhle máme nového běžce.Plavání a kolo jsem tak nějak předpovídal.Ten běh je super- překvapil jsi.Je to vidět to ohromné zlepšení.Jen tak dál. Zřejmě dobrej oddíl.čufa

    OdpovědětVymazat
  7. Maňa říkala, že vzhledem k tomu, že jsem tam byl pouze jako divák, tak jsem Vám umožnil, aby jste měli nejhezčí dresy.

    OdpovědětVymazat