18. března 2013

5.ročník Oseckého 1/2maratonu

Do Oseka jsem se celkem těšil, loni jsem si zde zaběhl osobák a po docela povedené desítce v Grymově jsem si říkal, že by to i zde mohlo dopadnout dobře. Žádná speciální příprava na závod nebyla,  bral jsem to jako rychlejší tréninkový běh.  Šel jsem to z plného tréninku a nakonec to podle toho i dopadlo :-).

V Přerově to ráno vypadalo na pěkný den, svítilo slunce, orpoti pátku skoro nefoukalo, jen bylo chladněji.  Bohužel v Oseku zatažená obloha, registrace proběhla v pohodě, oblekl jsem se do závodního, krátký rozklus s odskočením do křoví  a už jsme se rovnali na startu. Ještě, že jsem si vzal šátek, na startu nás doprovázela pěkná chumelenice. Start a jde se na to, první kilometr, tak jako vždy rychlejší, pak se vše uklidní a držím si svoje tempo, bohužel vůbec se mi neběží dobře, nohy tuhý, bolí mě celý člověk. Snažím se na to nemysle a pořád běžím, do osmého kilometru to jde ještě obstojně, ale pak už tempo nejsem schopen udržet, začínám zpomalovat a jde to se mnou z kopce.  První okruh dokončuji za 46:32, je mi jasné, že druhý okruh bude výrazně pomalejší. Neběží to, mám toho plné zuby, bolí mě celý člověk, začínám být předbíhán, ale dnes je mi to celkem jedno, mám jediný cíl dostat se nějak rozumně do cíle :-). Počasí po celý závod je jak na houpačce, chvilku chumelenice, chvilku vysvitne slunce a je teplo a pak opět sněží a je zima. V druhé okruh se snažím doběhnout závodníka přede mnou z Aspotu Hulín, podaří se mi to v Nových Dvorech, chvilku běžíme spolu, chvilku mi cukne a já ho zase doběhnu, to se opakuje ještě několikrát, ale cca dva kilometry před cílem už se nejsem schopen udržet a běžím zase sám.
Závěrečné dva kilometry to už je boj, chtěl jsem trochu zrychlit, ale proti studenému větru už to moc nejde, mám problémy se vůbec pořádně nadechnout, ještě že už je cíl a mám to za sebou. Je mi na uměření :-). Čas žádná hitparáda 1:37:46. Celkově jsem skončil 46 ze 73 závodníků v kategorii 31 ze 40. Celkové výsledky jsou zde, záznam z garmina zde.
Po chvilce jsem se uvedl do použitelného stavu a to i díky teplému čaji, rychle jsem se převlékl, do teplého a suchého a mohl si dát v klidu gulášek, dostal jsem lístek i od Jardy Hýzla a Michala Derycha, oba spěchali po závodě domů, tak bylo i pro ženu a Fildu. No já toho stejně moc nestihl, nějak nebyl hlad. Ještě, že to pivo mi chutnalo :-). Chvilku jsem pokecal se známýma a jel pomalu domů.
 Zhodnocení bude krátké a stručné, celkové zabezpečení závodu od registrace až po guláš a pivo bez problému, tak jak už je v Oseku standart :-). Můj výkon snad ani nemá cenu hodnotit, byl to takový rychlejší tréninkový běh. A je potřeba  toho ještě hooodně naběhat, aby se to zlepšilo :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat