20. dubna 2008

16. týden 14.4. - 20.4

Tak a mám za sebou další týden přípravy, počasí nebylo nic moc a i časově to nebylo ideální, a tak to dopadlo, jak to dopadlo :-). Hlavní pro mě je, že jsem stále zdravý, náznak onemocnění tu byl, ale byl to opravdu naštěstí jen náznak :-).

Pondělí 14.4. : volno. Po docela výživném minulém týdnu jsem zařadil volno. No zařadil, ono mi taky nic jiného nezbývalo:-). Ráno se mi vstávat nechtělo a po práci jsem byl rodič na plný úvazek.
Úterý 15.4. : regenerační běh 12,08 km za 1:06:48 . Ráno jsem si přivstal a vyběhl na takový pomalý regenerační výběh :-). Moc mi to nechtělo běžet a oproti jiným dnům jsem trochu cítil stehna z kola. V půlce běhu už to bylo docela v pohodě, ale asi poslední dva kilometry už to byl boj. Ne že by mi došlo, sil bylo dost, ale největší soupeř byl tentokrát ukryt uvnitř tlustého střeva a pořád se mu chtělo ven, bohužel už jsem byl v takové části města, kde by nebylo rozumné vše odložit a tak jsem se snažil vydržet až domů:-). Sakra to byl boj, ale nakonec jsem vyhrál a vše stihl :-). Celkově byla průměrná TF 134 (63% TFmax.) a max. byla 140 (67% TFmax.) a průměrné tempo 5:32 min/km.
Středa 16.4. : 16,38 km za 1:21:44. Tentokrát jsou v plánu tempa 3x3km tempo 4:30 min/km, pauza 3 min. A jelikož jsem si otestoval minulý týden, že jsem schopný uběhnout 3 km v tempu 4:00 min/km, uvažoval jsem, že bych to mohl zvládnout i v tempu 4:15 min/km. Celý den počasí nic moc, foukal vítr a pršelo, v práci musím být do pěti, takže přivítám, když kolem páté aspoň přestalo pršet. Po krátkém výklusu, rozcvičením jsme vyběhl navzdory nepříznivému počasí, kdy opět začalo mírně pršet. První úsek byl jako normálně rychlejší, ale naznačil, že tempo 4:15 min/km bych měl zvládnout. Pauza byla jen 3 min, při které jsem se za pochodu vydýchal a už mě opět garmin305 upozorňoval, že se blíží druhý úsek. Ten už byl o poznání horší než první, i díky tomu, že jsem musel podbíhat pod mostem :-). Nakonec jsem, ale o moc nezpomalil a tempo udržel. Opět po krátkém vydýchám jsem se pustil do závěrečného úseku. Ze začátku nabuzen tím, že už je to poslední úsek se mi běželo lehce, pak jsem sice trochu zpomalil ale stále v normě a závěr už byl jen v očekávání, kdy garmin oznámí, že už jsou 3 km za mnou. Tak a mám to za sebou, upřimně, čekal jsem to horší, moc jsem si nevěřil, dlouho jsem tento typ tréninku neběžel, a i proto jsem se svým výkonem spokojen. Na závěr byl už jen výklus domů. Celkově byla průměrná TF 147 (72% TFmax.) a max. byla 167 (86% TFmax.) a průměrné tempo 4:59 min/km. A pro odborníky i laiky tabulka :-).

TimeDistance Split
time
Split
distance
Split
pace
Avg. HR Max. HR
0:09:41 1,95 9:41 1,95 4:58 136 (64%) 143 (69%)
0:22:17 4,96 12:35 3,00 4:11 157 (79%) 164 (84%)
0:25:17 5,20 3:00 0,24 12:25 122 (54%) 164 (84%)
0:37:598,20 12:42 3,00 4:14 160 (81%) 166 (85%)
0:40:598,393:000,19 15:52 120 (53%)166 (85%)
0:53:40 11,39 12:41 3,00 4:14 161 (82%) 167 (86%)
0:56:40 11,78 3:00 0,39 7:36 136 (64%) 167 (86%)
1:21:44 16,38 25:04 4,60 5:27 140 (67%)142 (68%)

Čtvrtek 17.4. : pravidelný fotbálek v tělocvičně. Od října do dubna chodím pravidelně do tělocvičny od 18:30 do 20:00. Do naběhaných kilometrů si to nepíši, ale je to docela makačka. Musím, konstatovat, že záda už jsou na 99,99% v pořádku a zátěž v tělocvičně jsem v pohodě zvládl :-). A po fotbálku následuje zasloužená odměna v podobě zlatavého moku, tentokrát se návštěva neprotáhla a ani panáček nebyl :-).
Pátek 18.4. : volno. Ráno se mi vstávat nechtělo, navíc jsem toho měl po tělocvičně plný zuby a spánek mi jen prospěl. Odpoledne jsem rodič na plný úvazek a musím jet na chatu, po zimě ji trochu zprovoznit, zapojit čerpadlo atd.
Sobota 19.4. : souvislý běh 24,41 km za 2:10:54. Byl jsem domluven s Martinem alias Ječmínkem Máslelníkem na společném výběhu. Minulý týden to díky špatnému počasí nevyšlo tak jsem doufal, že dne to klapne. Páteční večerní počasí tomu moc nenasvědčovalo, silný vítr a dešťové přeháňky, ale na štěstí ráno nepršelo, takže jsem byl v dohodnutém čase 6:30 u Martina, který už na mě čekal venku, takže odpadl problém, zda zvonit, nebo zda mě uvidí z okna :-). Martin měl v plánu běžet cca 10 km v tempu 5:30 min/km a pak 9 km v tempu 5:10 min/km. Měl bych sice běhat delší běhy rychlejším tempem, ale společný výběh se nepovede domluvit na každý víkend a to rozhodlo, že poběžím s Martinem jeho trénink. A udělal jsem velmi dobře. Ve městě to ještě bylo v pohodě, tak jako normálně huby jsme nezavřely a pěkně to utíkalo. Ale jakmile se vyběhlo z města nádherně nám začalo foukalo proti, a to docela dost, takže rozhovor už nebyl v takovém rozsahu a více se soustředili na běh. A tu jsem ocenil společný výběh. Kdyby jsem běžel sám, tak začnu nadávat na počasí, rozhodně stanovené tempo bych nebyl schopen udržet a už by jsem měl zbytek běhu znechucen. Ale ve dvou, za občasného vykládání to 10 km uteklo rychle a už tu byla obrátka a hurá domů. Naštěstí se vítr neotočil a s větrem v zádech jsme nasadili pro mě pohodové tempo cca 5:05 min/km. Ječmínek se také v pohodě držel a tak proč zpomalovat. Nevím, jestli se mi to zdálo, ale chvilkami mi připadalo že přestalo foukat :-), ale i tak jsem drželi stále stejné tempo. Tato část běhu už byla bez kecání, pro Martina, to už bylo docela rychlý, a tak jsem jen občas něco pronesl já, aby zase nebylo úplný ticho :-). Poslední metry a máme za sebou 9 km, které jsme zvládli v tempu 5:03 min/km, velmi solidní tempo. A Martina musím pochválit, je čím dál tím lepší běžec, vypadal stále v pohodě, příště mu zkusím poslední 5 km ještě zrychlit :-), a je vidět, že za rok se o hodně v běhu zlepšil, loni běh v tomto tempu, by nebyl schopen běžet. A zbytečně se bojí 1/2maratonu v Olomouci, a doufám, že ho trenér k tomuto závodu dotlačí :-). Celkově byla průměrná TF 141 (67% TFmax.) a max. byla 155 (77% TFmax.) a průměrné tempo 5:22 min/km.
Neděle 20.4. : souvislý běh 21,06 km za 1:50:47. Hned na začátku musím předeslat, že se mi dnes opravdu, ale opravdu vůbec na běh nechtělo. Ráno se mi vůbec nechtělo vstávat, včerejší běh mé tělo pociťovalo, a tak opustit postel jsem se donutil až kolem sedmé s konstatováním, že raději zvládnu běh teď, a v klidu se budu moci na oběd najíst :-), a zatím neprší a kdoví jaké bude počasí odpoledne. V plánu jsem měl trénink 3R, 15 km v tempu maratonu (5:00 min/km), 3V. V prvních metrech rozklusu jsem si nedokázal představit, že za chvíli budu muset běžet daleko rychleji a celých 15 km. Naštěstí únava z nohou se po rozklusu a rozcvičení ztratila a já vyběhl s odhodláním, pokusit se stanovené tempo vydržet celý trénink. Opět trochu foukalo, ale se včerejškem to byl jen vánek :-) a první půlku jsem zvládl v pohodě na docela nízkých tepech kolem 150. Druhá půlka byla sice s větříkem v zádech, ale už se objevovala únava, sice jsem stanovené tempo dodržoval, ale tepy šly nahoru a průměr byl kolem 156. Poslední dva kilometry už byly docela záhul, nohy těžkly, ale i tak jsem dokázal tempo udržet a dokonce poslední kilometr jsem běžel v tempu 4:53 min/km, průměrný tep byl 159 (80%) a maximální 161 (81%). Docela slušný, ale měl byl jsem rád, že už to mám za sebou, měl jsem toho docela dost. Po doběhu jsem si změřil, za jak dlouho mi klesne tep na hodnotu 120 a bylo to za cca 1:20 min. Po vydýchání jsem ještě lehce vyklusal tři kilometry a tento týden už je po sportovní stránce za mnou :-). Celkově byla průměrná TF 144 (70% TFmax.) a max. byla 161 (81% TFmax.) a průměrné tempo 5:16 min/km. Ještě taková malá tabulka.

Time Distance
Split
time
Split
distance
Split
pace
Avg. HR Max. HR
0:16:17
3,00 0:16:173,005:26125 (56%)130 (60%)
1:30:53
18,001:14:36
15,004:59151 (74%)160 (81%)
1:50:4821,060:19:543,06 6:30135 (63%)161 (81%)





KmČas
Běh73,926:30:13
Tělocvična
1:30:00
Plavání00
Kolo00


Zhodnocení :
Moc času tento týden nebylo, tak si myslím, že jsem to ještě na tu bídu to docela úspěšně zvládl. Na plavání a kolo čas holt tentokrát nezbyl. Naštěstí ani počasí nebylo kolu moc nakloněno. A navíc, do maratonu je zatím stále priorita běh !

15 komentářů:

  1. Jsme na tom teď velmi podobně. Mám v záznamech běh z 5.4 na 14km v tempu 4:55/min a tepech 147.
    Pokud to v Olomouci nerozběhneš na 1:30h, tak to bude chyba :-). Myslím si, že na to máš...

    OdpovědětVymazat
  2. no člověče, jestli jsem Ti ke konci připadal v pohodě, tak bys měl neprodleně navštívit očního experta, páč máš problém jak hrom. To by se Ti na krosu mohlo vymstít, že prd vidíš:-)) A nad Tvou chválou se rdím ještě nyní:-D, ale to nic nemění na tom, že to byl můj nejlepší (a nejzábavnější) trénink za dlouhou dobu.

    OdpovědětVymazat
  3. milan: no něco naběhaný je, takže by to mohlo vyjít. Jelikož jsem na tento závod speciálně neladil, asi to zkusím na 1:30 rozběhnout a buď to vydržím a nebo ne :-). Ale rozhodně to nebudu lámat přes koleno.
    JM: Mám brýle na dálku, ale jen 3/4. Takže na ten metr jsem viděl moc dobře. Možná poslední km už byl z tvé strany trochu divokej, ale nic strašnýho. Vyčerpanost v tvém podání vypadá úplně jinak :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to zkusíme spolu...

    OdpovědětVymazat
  5. Exploser: Honzo jedeš do O. i týden po Pardubicích? Seš nezmar. A gratuluji k výbornému času.

    OdpovědětVymazat
  6. Rozhodně ti to běhá skvěle, ale nejsem si jist, jestli to je na 1:30. Spíš bych doporučoval rozběhnout opatrněji.

    OdpovědětVymazat
  7. Exploser: to by mohlo vyjít, a nebude po Pardubicích unaven? 1:33:54, je moc pěkný čas a kdybych to tak zaběhl i v Olomouci nezlobil bych se.
    vl001: No také nejsem moc velký optimista na 1:30. Uvídím, naštěstí i kdyby to nevyšlo, nic se neděje, je to jen příprava, speciálně jsem se na 1/2 maraton nepřipravoval.
    A hlavně se bojím,že přepálím začátek, od ledna jsem žádný závod neběžel, takže budu nabuzenej na závod a to se to pak lehce přepálí.

    OdpovědětVymazat
  8. Aldaman: proto jsem navrhoval těch kontrolních 2 x 5-7km v tempu 4:17-4:20min/km. Hned bys věděl co to s Tebou udělá...

    OdpovědětVymazat
  9. Ale kdy to zaběhnout, dnes ráno jsem se byl jen vyklusat, zítra bych měl mít dle plánu 5x1 km, středa lehký výklus, čtvrtek tělocvična a v pátek to už rozhodně zkoušet nebudu :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Únava už docela spadla. Stal se země trochu půlmaratonožrout. V Olomouci 20 - chtělo by to oslavit slušným časem, hlavně neopakovat loňské chyby a nenechat se v cíli doběhnout o kolo:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Aldaman: máš nabitý program :), nechceš vyměnit 5x1km za 2x 7km?

    Exploser: 20 v Olomouci, tak to jsi už zkušený půlmaratonožrout. :D

    OdpovědětVymazat
  12. milan: Přemýšlím o tom, ale po víkendu se cítím trochu unavenej, tak se mi do toho moc nechce, abych se moc nezničil a bylo by to úplně v ... Uvidím, jak se budu cítit zítra, možná 2x5km :-).

    OdpovědětVymazat
  13. Jestli se ti nechce do testu před testem, tak se netestuj. Výsledek postupného testu stejně nic neříká o testu konečném:-) Ostatně Olomouc si tě protestuje dost:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Svatá pravda, na test se musí člověk těšit...Zbytečně se nutit je o ničem. Já se těším....:-)))

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherně napsané Vláďo, líp bych to nezvládl :-D. Navíc, proč testovat, tak sjem se těšil na závod do Hranic a jak sjem dopadl, nikam jsem díky bolsti zad nejel! Takže raději přestanu, plánovat a testovat a až na startu samotného závodu se rozhodnu jak poběžím :-)

    OdpovědětVymazat