31. prosince 2007

30.ročník Silvestrovského běhu v Přerově

Tak máme tu konec roku a je tu můj oblíbený závod, a jeden z mála závodů, pořádaný přímo v Přerově, jestli né jediný. Loni jsem si zaběhl svůj nejlepší čas, tak jsem se moc těšil jaké to bude letos. Jelikož ale prosinec mi po běžecké stránce vůbec nevyšel, díky nemoci, ale i jiným aktivitám, neočekával jsem tedy, že bych mohl zaběhnout nějaký extra čas.Trať je stabilní o délce 2136 metrů a vede od tenisového areálu po nábřeží řeky Bečvy na most u loděnice a po druhém břehu okolo ornitologické stanice a bikrosové dráhy zpět. Běžci okruh absolvují čtyřikrát, což celkově činí 8544 metrů. Organizátoři vypisují čtyři kategorie, pro juniory, muže, veterány nad 40 let a ženy. Nejdříve trochu statistiky. Poprvé jsem tento závod běžel 31.12.2002 a bylo to spíš z hecu, nikdo nevěřil, že to poběžím a to bylo pro mě výzva, čas nebyl nijak extra 41:15 a 19 místo v kategorii muži, ale cíl jsem viděl. Rok 2003 jsem vynechal, zúčastnil jsem se silvestrovského fotbálku, 2004 jsem měl čas 41:04 29. místo v kategorii muži, 2005 41:17 a 19. místo v kategorii muži, ale běželo se asi v 10cm čerstvě napadaného sněhu a poprvé mě nepředběhl vedoucí závodník o kolo, 2006 37:41 a 36. místo v kategorii muži z 49, navíc na trati, která byla dost namrzlá.
Docela jsem se těšil, včerejší lehký výklus dopadl v pohodě, koleno vydrželo, tak byl předpoklad, že vydrží i celý závod. Bylo mi jasné, že po 14 denním lenošení, způsobené nemocí, svátky atd. nemohu očekávat nějaký super čas, ale i tak jsme se těšil aspoň na tu atmosféru, která je vždy v pohodě. Protože manželka šla ráno do práce, musel jsem ráno děti zavést ke tchýni, kde budou i na silvestra. Na prezentaci jsem dorazil i s bráchou kolem 9:00, v klidu jsme se zaregistrovali, převlékli a šli se trochu rozklusat. Trať jsem si proběhli za docela nepříjemného sněžení, naštěstí sněhu nebylo moc a tak to neklouzalo. Před startem jsem se ještě pozdravil s mnoha známými i s Ječmínkem Máselníkem, který v rámci rozklusu doběhl rovnou z domu. Tak máme tu 10:00 a ozvala se startovní pistole. Vyběhl jsem docela rychle, ale když jsem viděl čelní skupinku, jak se rychle vzdaluje asi to zas tak rychle to nebylo, kouknu na sporttestr a ukazuje tep kolem 164, říkám si docela to jde a běžím dál, pár běžců mě předběhne, ale nechává mě to v klidu přece nepřepálím začátek. První kolo je za mnou tep kolem 168 mi říká, že bych mohl trochu zpomalit, abych bez problémů doběhl. V druhém kole dobíhám dívčinu přede mnou, po doběhnutí jako kdyby se s tím nechtěla smířit a zrychluje, trochu se mi opět vzdálí, ale po chvilce jsem ji opět doběhl a do třetího kola dobíháme společně, podle času jsem ve druhém kole zpomalil, ale to je u mě normální, stále běžíme pohromadě, už se mi dýchá daleko líp jak ve druhém kole a běžím v pohodě svým tempem, nechci nějak divočit, raději v pohodě doběhnout, něž vytuhnout někde těsně před cíle. Skoro celé třetí kolo děvčici táhnu za sebou, ale ke konci už nestíhá a do posledního kola vbíhám sám a navíc jaké to překvapení, vedoucí závodník (P. Vymazal) mě nevzal o kolo, sice tvrdil před startem, že je nějaký unavený, ale v pohodě si doběhl do cíle pro prvenství a mě o kolo nevzal. To mi dodalo elánu a trochu jsem zrychlil, do cíle poslední kolo, už není proč se šetřit navíc jsem se cítil v pohodě a věřil jsem, že to v pohodě zvládnu. Asi 70 m přede mnou je závodník, který evidentně přepálil a je rád že doběhne, cíl je jasný doběhnout, a předběhnout, což se mi daří asi v půli kola. I další dva přede mnou kupodivu v posledním kole nezrychlují, spíš naopak, ale už je opravdu málo času a ty už doběhnout nestačím, sprintem probíhám cílem v čase 37:45 a 22. místo v kategorii muži z 40. Ještě jednou se podívám na hodinky, zda je to pravda a je to pravda. To jsem ani nečekal čas je horší z minulého roku jen o 4 sekundy, neskutečné ! Člověk poslední měsíc skoro vůbec nic nenaběhal a běží stejně jak loni, že bych objevil Exploserovu přípravu na závody :-) ? V klidu jsem se vydýchal dal s bráchou lehký 1 km výklus a šel se převléknout, přece jenom mi už byla trochu zima a je potřeba si vzít suché věci na sebe. Silvestr před námi, tak ať si ho pořádně užiji.
Co říci na závěr, nebudu to zastírat, ale se závodem a výsledkem jsem moc spokojen, jednak jsem se nenechal strhnout a nepřepálil začátek, rozvrhl síly tak, abych mohl závěr vystupňovat a to se povedlo. A letos měli pořadatelé i dost diplomů, takže zbyl i na mě :-). Už se těším na víkend, kdy se poběží první závod v rámci velké ceny Olomouckého kraje 2008.

Žádné komentáře:

Okomentovat