6. ledna 2015

SILVESTROVSKÝ BĚH 2014

Po hodně dlouhé době jsem se postavil na start běžeckého závodu. Příprava nebyla ideální, jak jsem se zmiňoval v předešlém článku od poloviny srpna neběhám a poprvé to zkusil 17.12 a to nejdříve chůze a kratší úsek běhu a 22.12 jsem uběhl v kuse celých 9,0 km :-).
Není to pořád žádná běžecká hitparáda, nohu pořád nepropnu, stabilita nic moc, opřít se o nohu také moc nejde, musí být sranda můj běžecký styl sledovat. Ale pořád doufám, že se to zlepší. Sice jsem neběhal, ale pravidelně chodil plavat, navštěvoval v posilce hodiny spinningu a race walk, občas zaposiloval, tudíž obavy, že bych běh po fyzické stránce nezvládl jsem neměl, spíš jestli to zvládne noha. Samozřejmě jsem žádné ambice na umístění neměl, šlo hlavně o to doběhnout :-).   Pro jistotu jsem si byl ještě párkrát proběhout :-).
Na silvestra dopoledne mě vyzvedl Mikul a jeli směr Osek, nebylo mi extra do zpěvu, oslava vyhraného hokejového turnaje se trošku zvrtla, ale pivo v místě startu mě postavilo na nohy :D. Opět klasika, pokec s kámošema, krátký rozklus a mohlo se startovat. Většina na startu zakuklena, aby ne teplota kolem -7 st., to už je potřeba se trošku chránit.
První metry, tak jak už to bývá, všichni vysprintují jako kdyby se běžela jen stovka, já si běžím svoje, tempo 5 min/km se mi zdá ideální, noha dobrý, to bych mol vydržet až do cíle.  Po prvním kilometru se vše uklidní, já "invalida" běžím dohromady s Mikulem a za námi pár závodníků. Pro mě po dobu celého závodu nic zajímavého, zvolené tempo jsem plus mínus pár sekund dodržoval, sice bych mohl i o něco zrychlit, ale k čemu by to bylo, pro mě byla priorita závod dokončit. Ale i tak jsme se pomalu přibližovali ke skupince před námi, v které byl Benji, Pivi, Čuřa, Navrc a další, běželi na pohodu a asi kilometr a půl před cílem jsem je doběhl i já. Už jsem lehce cítil únavu, noha docela dobrý, což bylo super a tak jsem se připojil a společně jsme doběhli do cíle. 
9,5 km jsem zvládl v čase 47:21. Celkové výsledky jsou zde. V cíli teplý čaj a rychle se převléct do suchého. V ceně startovného byla výborná zabíjačková polévka, chvilku se posedělo a jelo se domů, nějak na mě dolehla únava :-). 
   

Noha závod vydržela tak uvidíme, jak se popere se zátěží. Ze začátku jen souvisle na pohodu, a když to bude dobrý tak se pokusím i zrychlit a přidat kilometráž a když ne, co už, musím na závodech tak rychle plavat a jet na kole, aby mě už nedoběhli :-D.

Všem bych chtěl ještě dodatečně popřát do nového roku, hodně zdraví, štěstí, splněných přání a sportovních úspěchů :-).   

1 komentář:

  1. Krásné proběhnutí na sněhu. Při -7 st. to je takové malé polárium, takže regenerace.
    Tobě do nového roku taky vše nej..., hlavně zdraví, to ostatní přijde samo.

    OdpovědětVymazat