1. července 2013

6. ročník Oseckého triatlonu

Týden po absolvování Moraviamana jsem nečekal žádné zázraky, takže jsem šel do závodu s tím, že plavání bude zase průměr, na kole stejně nebudu moci uviset ve stoupáních a na běhu to nebude žádný sprint a stoprocentně se projeví únava.
Tentokrát jsem před závodem nikde negriloval, nic neoslavoval a byl doma, sledoval TV a po desáté jsem šel spát :-).  Ono celý týden, jsem se cítil pořád k večeru unavený a chodil brzo spát, ono také není divu, že :-). Ráno jsem se jen pomotal doma, ještě nasmažil řízky, pak nějak neproběhlo zkoordinování odjezdu se ženou, takže jsem jel nakonec do Oseka na kole. Není to žádná tragédie, cca 12 km po cyklostezce na pohodu. Navíc jsem dojel i oddílové kolegy, Víťu a Benjiho, tak se pokecalo a hned jsem byli v místě registrace, restauraci U Splavu, kde jsme se hned zaregistrovali, koupil jsem lístky do tomboly a pomalu se chystali. No prostě taková předzávodní klasika, pokecání se známými, probírání taktiky na závod, ukládání věcí do depa atd. :-). Společné týmové foto a šli jsem zkusit vodu. Martin Hrazdira chybí, ten už se rozplavával  :-(.

Jeden z mála triatlonů, kde jsou zakázány neopreny, aby také ne voda je tu vždy teplá. Krátké rozplavání a mohlo se startovat. Plavání je jednoduché, plave se přes celý Jadran, tam se vyleze z vody, krátký přeběh a plave se zpět.

Stojím vedle Martina, i když  letos toho moc nenaplaval, pořád mu to plave a bylo mi jasné, že hned po startu bude fuč. A už je to tu, je odstartováno, Martin i vedle Libor to pěkně nakopli, já se snažím držet a kupodivu se mi to i celkem daří, po chvilce se zběsilé tempo uklidní a já se pořád držím za Martinem, je to sice super, ale vůbec se mi neplave dobře, zadýchaný, ruce úplně gumový, pocitově jsem se tak blbě při plavání dlouho necítil, ale k mému překvapení, se držím stále v předních pozicích, na přeběhu zjišťuji, že jsem kousek za Martinem a před námi Jarda Zdráhal, uspokojivé zjištění, až z fotek zjišťuji, že hned za mnou běží Peca :-).

Plácnu sebou do vody a plave se zpět, Martin mi lehce uplave, ale držím se závodníka před sebou a konečně se mi plave dobře.
Plavání je u konce a šup do depa, na mé poměry celkem rychlé depo a  jedeme se projet :-). Letos je změna trasy kola, jede se z Lipníka na Hlinsko-Pavlovice-Sušice-Nové Dvory-opět Hlinsko a ze Sušic už směr Oldřichov a Osek na Jadran. Do Hlinska je to pěkné stoupání a za Hlinskem také. Mně se jede ze začátku dobře,  po chvilce nás jede asi 6 a průměr neklesá pod 40 km/h. Zatím dobrý, ale je mi jasný, že ve stoupání to neuvisím. Do půlky to ještě jde, ale pak se přes nás prožene Medek s Benjim, Peca a zbytek se chytne, já bohužel ne :-(. Stoupání za Hlinskem už jedu sám, nikdo za mnou a jeden osamělý cyklista přede mnou :-(. No co se dá dělat, bohužel až po Nových Dvorů jedu sám, pak mě konečně dojede skupinka, které se chytnu, ze začátku se jen vezu, po sólové jízdě toho mám dost a ještě nás čeká opět stoupání v Hlinsku.  Naštěstí se mi podaří uviset a zbytek kola už dojedeme bez větších problémů, ale já už cítím, že nohy toho mají celkem dost, jsem zvědav na běh. Depo opět celkem solidní, jen musím něco udělat se zavazováním tkaniček. Začátek běhu klasika nohy tuhý, lýtka tak na hraně, abych nedostal křeče, ale snažím si toho nevšímat a běžet co nejrychleji. Tomáš Procházka, co dojížděl se mnou na kole a ještě jeden to solidně nakopli a po chvilce je nevidím, já si běžím svoje, rychleji to bohužel nejde. Po asi kilometru je to lepší, ale sbíhá se z asfaltu na travnatou pěšinku k Bečvě a tu se celkem trápím. Už pro tak unavené nohy není terénní běh ideální, dobíhá mě jeden závodník, snažím se ho udržet, ale moc to nejde. Naštěstí se opět vracíme na asfalt a hned je to o poznání lepší, závodníka dobíhám, chvilku se přetahujeme a pak ho utrhnu a přibližuji se k dalšímu, a to není nikdo jiný než Lipánek :-). Podle stylu běhu toho má dost, pořád se otáčí, ale já i když se přibližuji už na další větší zrychlení nemám a tak dobíhám těsně za ním v čase 1:38:29, celkově to dělá 15 místo ze 110 závodníků a 7 místo v kategorii ze 33. Výsledky jsou  zde a záznam z garmina plavání, kolo, běh.

Celková organizace a vše okolo bylo opět na velmi slušné úrovni a tentokrát jsou ve výsledcích i zvlášť časy, plavání depa, kola, depa a běhu což je super :-). A i změna jídelníčku mně potěšila, ne že bych guláš nemohl, ale přece jenom klobása po závodu je pro mě daleko lepší volba a navíc byla dobrá :-).
Malé zhodnocení-plavání byla klasika evidentně zde lepší plavci chyběli, ( jinak bych nemohl být tak vepředu :-) ), mně přeběh nevadí a řekl bych, že mi spíše pomohl a nakonec jsem plaval rychleji než loni. Změny trasy kola jsem se trošku obával, ale byl to rozhodně dobrý krok, sice je kolo o necelých 10 km delší, ale jede se po novém asfaltu a stoupání v Hlinsku dostatečně prověří závodníky a roztrhá skupinky :-) a celkově bych řekl, že je i bezpečnější. Škoda jen, že se mi nepodařilo uviset v první stoupání, následná sólo jízda vzala dost sil, ale i tak jsem s kolem spokojen. Běh byl nezměněn, v terénu jsem se trápil a zde se už únava z minulého týdne projevila, ale s tím jsem počítal. Když to shrnu, jsem s mým vystoupením moc spokojen, doufám, že to vydrží i do dalších závodů :-).
Po závodě lehké občerstvení, meloun i koláčky přišli vhod a následně i pivko. Následně jsem si šel dát věci do auta, převlékl a dal pivenko a klobásku, počkali na vyhlášení výsledků a tombolu, kde jsme tentokrát nic nevyhráli a jelikož všichni spěchali domů dal jsem už jen pivko s Čufou a frčeli jsme domů také.