27. května 2012

30. Blanenský plecháč - sprinttriatlon 0,7-20-5

A je to tu, konečně jsem se dočkal a mohl jsem se postavit na start letošního prvního triatlonu.

Na tento závod jsem se obzvlášť těšil, loni jsem byl v Blansku poprvé a moc se mi líbil, hlavně díky spravedlivému kolu :-).  Po náročnějším, minulém týdnu, byl tento odpočinkový, teda aspoň co se týká tréninkových dávek, jelikož jsem se cítil dosti unaven, aniž bych pořádně něco dělal. Naštěstí ke konci týdne už to bylo lepší, takže na závod jsem jel optimisticky naladěn :-). Kecám, nervozita mírná byla, ale spíš tím, že to byl první závod. Důležité pro mě bylo , vyzkoušet si neopren a depa a nasát závodní atmosféru. Hlavně to nenapálit moc ve vodě, poprvé letos v neoprenu, tak ať to udýchám, na kole se neutavit v první polovině, kdy to je stále do kopce a běh, opět žádná rovina, běžet co to jen půjde :-). Ráno jsem si nachystal věci, kolo, navštívil WC a po osmé jsme, vyrazili směr Blansko. Sice start závodu je až o půl dvanácté, ale raději jsem raději všude dřív a v poklidu se zaregistruji vše nachystám a Michal Derych, s kterým jsem jel, je na tom stejně, takže čas odjezdu byl ideální :-). Cesta proběhla v pohodě a vůbec nám nevadilo, že jsem přijeli mezi prvními, místa na zaparkování všude dost, registrace bez front, pohoda, tak to mám rád :-). V klidu jsem shlédl závod dětí, kluci to valili pěkně, pokecali jsem se známýma, pomalu nachystal věci do depa a už byl čas se přesunout k vodě. Nasoukal jsem se do neoprenu a šel se lehce rozplavat, docela to šlo no uvidím jak to bude v závodě :-). Krátká rozprava a už je tu startovní výstřel a pěkně se to ve vodě mele. Plavou se dva okruhy, první bójka je, ale celkem blízko, takže je tu boj, při kterém dostanu solidní kopačku do brýlí, no nic popravím a jedu dál. Moc jsem to nenapálil, ani to moc nešlo, pořád se přede mnou  někdo motal, tak se mi i dýchá dobře. Jen se mi nedaří se za nikoho zapojit, pořád se tu někdo motá a tahá mě za nohy, ještě, že se mi daří docela držet směr. Druhý okruh už je lepší až je mi líto, že lezem z vody. Seběh do depa jsem zvládl i se sundáním vrchní části neoprenu, v depu vidím Toma a za chvilku přibíhá i Michal. Já nasadím ponožky, návleky jsem měl pod neoprenem, boty, helmu, brýle a kolo a už se vezu :-). Začátek pohoda, asi kilometr v mírném klesání, ale pak kopec a tak to jde skoro až na otočku. Jsem zvědav, jak to pojede, moc se nešetřím, není proč, a jede to moooc dobře, daří se mi ve stoupání předjíždět jednoho závodníka za druhým. Po nejprudším stoupání jedeme nakonec jen dva, já teda jen visím, bohužel nemám na to střídat. Ale říkám si, na otočku musím vydržet, zpět je to už jen z kopce, navíc už v protisměru jedou vedoucí závodníci, otočka je už jen kousek :-). Ještě se nám podaří sjet jednoho závodníka a na otočku dojíždíme ve třech. Zpět s větrem v zádech a v klesání to pěkně svištělo, já se držel na konci skupinky, ve sjezdech se bojím a jedu na jistotu s menším odstupem a i tak mi lehce zamrazilo, když asi v rychlosti 60 km/h do mě boční vítr narazil tak, že jsem byl rád, že jsem roztřepané řidítka udržel a nebyl z toho pád. Zbytek kola už byl v pohodě, depo proběhlo také rychle a byl jsem zvědav co běh. Když jsem viděl, jak běží závodníci přede mnou, bylo jasné, že dnes asi těžko někoho předběhnu. Nevadí, půjdu si svoje a uvidím co bude. Běží se mi celkem dobře, nohy v pohodě, jen je to pomaleji, než všichni přede mnou a bohužel i ti co jsou za mnou. První okruh je za mnou, nikdo mě moc nepředběhl, ale divočáci jsou zase blíž a na otočce sleduji, že během chvilky už mě budou mít. A také že jo, ve stoupání jdou přede mne a já na to nemám se jich držet. Už mi schází jen seběh k vodě a cílová rovinka po hrázi. Za mnou pusto prázdno, tak není ani potřeba extra finišovat. Cíl probíhám v čase 1:14:44, je z toho 25 pozice celkově z 93 a 12 pozice v kategorii z 30 závodníků. Celkové výsledky zde,  záznam z garmina zde
Celkově jsem se svým výkonem spokojen. V plavecké části to nebylo špatný, aspoň já se cítil dobře, čekal jsem to horší, kolo to mě potěšilo ze všeho nejvíc, na kole mě nikdo nepředjel :-), běh tam to mohlo být lepší, ale určitě se lehce projevila únava a navíc nejsem sprinter, na tak krátký závod netrénuji, takže mě to nechává klidným. Závod myslím splnil účel, se kterým jsem do něho šel, pěkně si zazávodit a zůstat celý :-).
Na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům, opět vše fungovalo jak mělo, letos novinka měření pomocí čipů, registrace v pohodě, depo hlídané i po závodě, občerstvení hned po závodě dostačující, a my naštěstí šli pojíst mezi prvníma, takže jsme nemuseli stát frontu na klobásu :-). Příští rok, pokud budu zdráv, určitě opět přijedu :-).

1. aldamane pěkný výkon.Obzvlášt to kolo bylo super.15 čas celkově moc pěkné.pěkně jsi na sobě zapracoval.jinak moc pěkná akce.čufa

2. no člověče kolo pěkný bomby. Řekl bych, že forma před Regenem leze nahoru a obavy z cyklistiky jsou pomalu minulostí. Ono týden se 600km cyklistiku trochu nakopne, že jo :-)

3. Je pravda, že kolo mi sedlo dobře. Až jsem byl překvapen, že hned od začátku stoupání se mi daří sjíždět dost lidí :-). Třeba to bylo jen štěstí :-)).
    JM: pravda, už takové obavy z kola nemám a lehce mě ten týden s 600 km na kole nakopl :-).

4. A ja si vzdycky rikam, kam se na tom zavode vsichni zenou - a oni na burta... :)

5. Ahoj Aldamane, taky jsem se v sobotu zúčastnil, moje dojmy z kola jsou takové, že do kopce mi to nejede a když jsem z kopce v 55 km/hod předjížděn tak mi to na klidu taky nepřidá. Moje umístění v 8. desítce považuji za vyníkající od té chvíle, kdy jsem uviděl tvoje tréninkové dávky, které jsou proti mým minimálně trojnásobné. Prosím Tě kde se bere čas na takový záhul i ve všední dny. Měj se a ať se daří.

6. Tak, tak co kdyby pořadatel objednal málo buřtů , na poslední nezbude :-)).
    setam : jde to jen s velkou tolerancí v rodině a mít pevnou vůli to vydržet :-)).

7. No kdyz koukam na ty tepy v zavode, tak si rikam, ze asi malo trenuju. Takovej prumer bych mel snad jedine, kdyz bych to jel s poslednim zavodnikem :-) Zrejme se na vas pojedeme do Regenu podivat, tak jsem rad, ze bude na co koukat :-)

8. tak,tak a mít tvrdého trenéra

9. Peca : Vidíš ja se na tepy ani nedíval :-). To bude asi tím, že já moc vysoko netepu mám max. někde kolem 180 :-). A tohle je extrém. Na průměrné tepy co jsem měl na kole v závodě, se v tréninku nemám šanci dostat :-). U běhu už to byly \"závodní\" tepy :-).
    Koukat v Regenu bude určitě na co, vždyť tam bude 1500 závodníků :-))).

10. ale zmutovanej tuleň! Maximálku máš stejnou jako já, klidovku dokonce, jestli si dobře pamatuju, vyšší a pak na sprintu tepeš 150. To je prostě ta genetika z okolí Antarktidy :-)))

11. na trenera se zapomina, kdyz jsou vysledky,,ale kdyz nejsou, vzpomene se na nej okamzite :-)

12. To jsi si už nezvykl Jardo za tu dobu:))) Když se nedaří, tak se hledá, kdo za to může a když se daří tak je to jen tréninkem:))) Ještě tu není kritika na jeho běh, který měl slabší:))))

13. JM: Ale pořád se cítím jako člověk :-)) Není to divný ?
    Na trenéra se určitě nezapomíná, já navíc tvrdím, že trenér a maminka mají vždy pravdu a podle toho jsem se snažil řídit a nese to ovoce :-).
    JU: také se dívím, že tu není žádná kritika běhu :-))))))))).

14. je fakt že běh mohl být o minutku lepší,ale jak Aldo říkáš trénink je hlavně zaměřen na delší trasy.Tak 600km!!! za týden už se nedivím že jsi po závodě nechtěl jet se mnou z Blanska na kole domů.Cyběl jsi mi v tom větru na Drahanech.Za tuleněm bych se skoval.čufa

15. no jo Aldo, ale Tebe taky od děcka krmili teorií, že jsi stejný kluk jako brácha, tak je jasný, že se cítíš jako člověk:-).
    BTW když už jsme u trenéra, tak já to říkám, kudy chodím, že Ty jsi pro Jardu ideální materiál. Nevzpouzíš se, dodržuješ vzorně, co se Ti řekne, řekl bych, že dalšího podobně disciplinovaného borce Jarda v Přerově nemá a dlouho neměl.

16. jmaselnik::-))))))))))))))))))))))) Ale teď jednou nebyl běhat a měl!!!!!! A vidíš jak to dopadlo:-))) Já fakt nemohl odolat na tu Martinovu nahrávku......:-))))))))))

17. čufa: Já tě litoval celou zpáteční jízdu, když jsem viděl ten hnus větr a pořád proti. Já pak z Přerova a jel na chatu a také pořád proti větru vím o čem mluvíš :-).
    JM: ale když si stoupneme před zrcadlo, tak vypadáme skoro stejně, tak kde je pak chyba :-)).
    Pavel N. : Pavel já vím, to jen jmaselnik mě pořád vidí přes růžové brýle.

Ale o tom to je, jednou nejdeš a pak stojí celý běh na závodě za prd. To stojí nad zamyšlením :-(.

18. Bych nedělal nic jiného,než se zamýšlel...... :-)

19. tak hlavně, že stojí ne? Jinak by to bylo fakt na zamyšlení :-))))

20. Tak to už jsem se dostali, ale úplně někde jinde :-)).
    Ale Ječmínku máš úplnou pravdu, kdyby to nestálo, bylo by to už ale úplně v prdeli a to už by asi nemělo cenu se ani zamýšlet, ale vyhledat odbornou pomoc :-))).