28. února 2009

16. ročník Rohálovské desítky

Na tento závod jsme se těšil a věřil jsme si, že bych mohl vylepšit svůj čas ze svého prvního startu.

Jediné co mě trochu znepokojovalo byl fakt, že celý minulý týden jsem díky nemoci nic nedělal, což by mohlo mít vliv na můj výkon. Navíc po úterním běhu jsem toho měl ke konci plné zuby, takže optimismus moc nebyl. Ale co, speciálně jsem se na tento závod nepřipravoval a nějak to dopadne. Ráno nebylo počasí nic moc, zataženo, mírně pršelo, což naštěstí netrvalo dlouho. Na odvozu jsem byl domluven s Davidem, ale jelikož večer požil, odřídil jsem to raději já :-). Registrace proběhla bez problému a ke kupónu na guláš každý účastník obdržel keramický hrníček s logem závodu. Opět všude známé tváře, a i s Téčkem jsem se pozdravil, což jsme nedoufal, přece jenom těch lidí bylo dost. Před startem jsem si lehce s Liborem P. proběhl část tratě, rozcvičil se, stihl navštívit i WC a pomalu se všichni začali hromadit na startu. Trhákem na dnešní závod byl Ezekiel Jafari Ngimba, tanzajský mladíček, který v letošní sezóně hostuje v nejlepším českém klubu AK Kroměříž. Tak a je tu start, který nám obstaral bývaly fotbalový reprezentant Pavel Srníček. Celá masa běžců se dala do pohybu a mezi nima i já. Vzhledem k profilu trati jsem se rozhodl raději začít pomaleji, i když se mně zdálo, že běžím i tak docela rychle, kolem mě se valil kupředu jeden  běžec za druhým. První kilometr byl ještě docela v pohodě, ale od druhého v mírném stoupání jsem cítil, že to dnes nebude ono, nohy byly tuhý a v břichu takový divný pocit, který mívám, až když jedu opravdu na doraz, většinou na konci závodu při úprku do cíle, peru se s tím a stále běžím a po krátkém seběhu tu byl první bombónek v podobě táhlého stoupání na vrchol Prusínovic, což jsem nějak zvládl, jediné co bylo trochu deprimující bylo vidět jak mě předbíhá i několik šedesátiletých dědečeků. Následoval úsek, klesání, s čímž jsem naštěstí problémy neměl a už tu byla meta označující pátý kilometru hodinky ukazovaly čas 21:55, což naznačovalo, že to pod 45´asi dnes nebude.To ale neplatilo pro vedoucího závodníka v protisměru, jímž byl subtilní tanzánský mladíček, který si to již s úsměvem na rtu a velkým náskokem pelášil do cíle. To na mě ještě čekalo další stoupání v Tučapech. Další pěkný kopeček, ve kterém se kolem mě přehnal opět asi sedmdesátiletý dědeček, to jsou pocity to tak akorát zabalit :-), ale i já jsem se s vypětím všech sil na vrchol dostal a po zpětném klesání už na mě čekaly jen asi tři kilometry s tím, že dva byly stále do mírného kopce zakončené opět pěkným stoupáním, pak seběh a do mírného stoupání už byla cílová rovinka. Do kopce jsem běžel co to šlo, nebylo to bůhví co, ale aspoň jsme se snažil držet v závěsu s běžcem, co byl těsně přede mnou. Poslední stoupání jsem přežil, už jen seběh do Prusínovic a budu to mít za sebou. Z kopce mi to jde a zvládnu konečně předběhnout někoho i já, už jen cílová rovinka budu to mít za sebou, makám co to dá, ze zadu se ke mně někdo blíží, tak ještě toto, aby mě někdo předběhl těsně před cílem, ždímám ze sebe co to dá a v závěru ještě stihnu předběhnout dva běžce, útoku odolám a konečně to mám za sebou, čas se zastavil na 45:34. Po popadnutí dechu, jsem nabral směr tělocvična, kde jsem měl věci na převlečení, jelikož mně začínala být zima. Frontu na sprchu se mi stát nechtělo, tak jsem se rovnou převlékl. Na závěr už jsem si dal výborný gulášek, počkal na vyhlášení výsledků, tombolu, kde jsme nic nevyhrál a vydal se k domovu.
Na závěr malá statistika, předloni jsem doběhl v čase 45:32 což stačilo celkově na 200. místo z 313 závodníků, ve své kategorii 104. místo z 130 závodníků. Letos se postavilo na start rekordních 351 běžců a já skončil celkově na 193. místě, ve své kategorii 101.místo z 142 závodníků. Celkově byla průměrná TF 163 a max. byla 181 a průměrné tempo 4:33 min/km.  Výsledky jsou zde. Doporučuji přečíst pěkný článek o závodu.
Co říci závěrem, po dvou letech běhání jsem zaběhl naprosto stejný čas, s tím asi spokojenost být nemůže, chvilku jsem přemýšlel nad tím, zda trénování má smysl, když nejsem schopen zlepšovat své časy, ale jak už jsme psal momentálně se jen na běh nezaměřuji, takže to beru jako dobrý test v přípravě, při kterém jsem se podle tepů neflákal a TFmax byla větší, než při testu :-) .

A tak to zaznamenal garmin