19. května 2008

20.týden 12.5 - 18.5

Tento týden po maratonu, jsem hlavně odpočíval a regeneroval.

Pondělí 12.5. : regenerační běh 7,15 km za 44:11. Navečer jsem vyběhl a byl to opravdu velmi pomalý běh. Je zajímavé, že při maratonu jsem měl náběhy na křeče do lýtek, ale ty mě v pondělí skoro vůbec nebolely, ale za to stehna jo. Dělalo mi velké problémy chůze do a ze schodů. Také první metry běhu byla srandovní, naštěstí po chvíli jsem se trochu rozběhl a už se to i trochu běhu podobalo. Tep jsem opět nechytal, i když jsem vyměnil novou baterku v hrudním pásu, budu muset do nějak vyřešit, takže jen průměrné tempo bylo 6:11 min/km.
Úterý 13.5. : volno. Nohy po včerejším výklusu už tolik nebolí a i chůze po schodech je čím dál tím lepší :-).
Sředa 14.5. : ráno jsem šel na bazén. To k regeneraci také patří ne, navíc jsem chtěl vyzkoušet konečně nové plavecké brýle Emme Sydney Mirror Gold, které mi doporučil zkušený plavec Ječmínek Máselník. Brýle jsou naprosto skvělé a s tím co jsem měl se to nedá vůbec srovnat. Voda v bazéně, byla teplá jako kafe, že jsem měl chvilkami pocit, že se při plavání potím. Bohužel zrovna dnes, vodu ve vnitřním bazéně ohřívali, aby ji mohli přečerpat do venkovního bazénu. Mě to ani moc nevadilo, při mém pomalém plavání to tolik nevadilo, a aspoň jsem se nemusel chodit nahřívat do páry. Celkem jsem stačil uplavat 1,5 km za asi 45 min. čistého času, žádná divočina.
Odpoledne jsem stihl ještě vyběhnout na regenerační běh 7,29 km za 41:25 min. Už to bylo daleko lepší než v pondělí, průměrné tempo bylo 5:41 min/km. Tep jsem na garminovi stačil zprovoznit až po běhu, stačilo v hodinkách zadat, aby přístroj vyhledal příslušenství a bylo to. Taková prkotina, a tak dlouho mi trvalo než jsem to zjistil, i za pomocí rady z picodasu, co už zase je člověk chytřejší. Bohužel to byl poslední výběh s garminem, vrátil jsem ho bráchovi.
Čtvrtek 15.5. : volno. Nohy už jsou v normálu, ale na běh nebyl čas.
Pátek 16.5. : volno. Nějak se mi to flákání začíná líbit. Odpoledne přijel syn ze školy v přírodě, zbytek dne jsem trávil s rodinou.
Sobota 17.5 : kolo 66 km za 2:21:30 min. Na Mamut tour, jsem se týden po maratonu neodvážil, ale na malý výjezd na kole jo. Manželka nebyla proti, a tak jsem odpoledne vyrazil. Oproti dopoledni, které jsem trávil na pískovišti za domem s dětima, začalo odpoledne docel dost foukat. Kupodivu, oproti běhu, mi to moc nevadilo, a docela slušně mi to jelo, výjezd za Týnem, se mi zdál, také daleko víc v pohodě, než minule a tak jsem se vydal na skoro stejnou trať jako posledně. Byl jsem překvapen, že i v kopečcích se mi jede v pohodě. První komplikace přišla za Bystřicí pod Hostýnem, kdy jsem zjistil, že mi přestal tachometr ukazovat veškeré hodnoty, zastavil se na cca 35 km a hotovo. Nejdříve, jsem si mysle, že je špatný kontakt, ale i po přiblížení čidla se nic nechytalo. Nerozběhl jsem ho, jak jsem tak prohlížel čidlo umístěné na špici je duté a asi vypadl magnet, nebo co tam mělo být tam není. To se může stát jen mě, nové zařízení a po najetí 210 km se pokazí !! Naštěstí jsem měl stopky na hodinkách, tak aspoň čas jsem mohl sledovat. Do Holešova cesta pěkně ubíhala, ale v Holešově mě chytla docela krize, začala se ozývat, stehna, že by ještě pozůstatek únavy z maratonu, no co dal jsem si carbosnack a věřil, že se to zlepší. Naštěstí se to zlepšilo, snad carbosnack zapůsobil a možná k tomu přispělo i to, že jsem cestou domů jel relativně s větrem v zádech a tak posledních cca 20 km jsem zvládl docela rychle a v pohodě. Z kola jsem měl radost, týden po maratonu jsem to nečekal. Max. tep jsem měl 156 a průměrná rychlost byla 28 km/h.
Neděle 18.5 : Ráno se mi tak dobře spalo, že se mi vůbec nechtělo vstávat, řekl jsem si, že po obědě, vyrazím na krátký běh. Ale po dobrém obědě, od našich vietnamských spoluobčanů, jsem si na chvilku lehl a nebudete mi věřit usnul jsem spánkem spravedlivým, a když jsem se probudil bylá nádherná průtrž mračen, tak jsem se ještě chvilku válel v posteli. Bohužel pršet už nepřestalo, a tak jsem zavolal Ječmínkovi, zda je také doma, a že bychom mohli provést odvoz rotopedu, kterého se chtěl zbavit, jelikož si koupil cyklotrenažér, a rotoped mu doma zavazí. Vše klaplo a rotoped už mám doma a to by byl hřích ho nevyzkoušet že. A tak jsem si na něho chvilku sedl a při sledování hokeje jsem ujel 20,12 km za 38:03 min. Teda tolik jsem, ale dlouho zpocený nebyl, a to tep nepřesáhl hranici 136. Zajímavá sportovní pomůcka, jsem zvědav, jak ji v budoucnu využiji, zatím jsem optimistický :-).

 KmČas
Běh14,441:25:36
Plavání1,5
0:45:00
Kolo86,12
2:59:33


Zhodnocení : Velmi pohodový týden. Jediné co mě mrzí bylo loučení se s garminem305, holt maraton je za mnou a musel putovat opět k svému páníčkovi, navíc brácha už se po nemoci opět dostává k běhání, takže ho bude potřebovat. Moc dobrý pomocník a budu se snažit manželku přemluvit, jakmile bude dobrá finanční situace, že bych si ho pořídil. Tímto se budete muset na chvilku obejít, bez tabulek a přesných dat z běhu, jelikož můj sporttestr umí jen změřit čas běhu a max. tep.

2 komentáře: