13. dubna 2008

15. týden 7.4 -13.4

Po víkendovém odpočívání jsem opatrně začal zkoušet běhat a s potěšením musím konstatovat běhat můžu :-).

Pondělí 7.4. : souvislý běh 9,43 km za 54:10. Záda už tolik nebolela a tak jsem se ukončil lenošení a vyběhl jsem v očekávání , jak to dopadne. Běžel jsem opravdu pomalu a kromě pocitu ztuhlosti zad v místě naraženiny to celkem šlo. Sláva pomalý běh mně nedělá problémy. Celkově byla průměrná TF 132 (61% TFmax.) a max. byla 140 (67% TFmax.) a průměrné tempo 5:45 min/km.
Úterý 8.4. : plavání 1,7 km za 45 min. Ráno jsem jel na školení a jelikož byl odjezd až v osm, skočil jsem si na bazén. Při plavání byly záda také v pohodě, dal jsem dohromady 1,7 km, sice jsem se docela trápil, ale pak záda ještě nahřál a zase to bylo lepší. Tohle plavání bylo ze všech, co jsem zatím absolvoval nejhorší. Po první 100m jsme toho měl plný zuby, zadýchaný, nevěřil jsem že bych dnes mohl něco uplavat. Ale když už jsem na bazéně byl, přece to neprosedím v páře a tak jsem se odhodlal k uplavání aspoň 1,0 km, prvních 500 m špatný, pořád nějaký zadýchaný, ale pak už to bylo lepší a doplaval jsem relativně v pohodě za 25:11. Nabuzen zlepšením jsem si dal ještě 4x100 kolem 2:10 ( všechny skoro stejně rychlé, jako úvodní ) a nakonec 200 m výplav.
Souvislý běh 14,8 km za 1:14:29. Ze školení jsem přijel brzo, a tak jsem odpoledne vyrazil na běh, sice se mi vůbec nechtělo, po bazénu jsem byl trochu utahaný, ale dokopal jsem a vyběhl. Zkusil jsme trochu rychlejší běh 2R, 10 km v tempu 5:00 min/km ( bylo to trochu rychlejší 4:50 :-)) a pak výklus. Opět zlepšení záda sice cítím, v oblasti naražení jsou stále trochu tužší, ale po chvilce běhu už je to v pohodě a ani to nevnímám. Celkově byla průměrná TF 145 (71% TFmax.) a max. byla 163 (83% TFmax.) a průměrné tempo 5:02 min/km. Malá tabulečka :-)

Time DistanceSplit
time
Split
distance
Split
pace
Avg. HR Max. HR
0:09:572,009:572,004:58 135 (63%)142 (68%)
0:58:1712,0148:19 10,004:50 150 (74%)163 (83%)
1:14:2814,80 16:10 2,805:47139 (66%)163 (83%)

středa 9.4. : regenerační běh 12,13 km za 1:05:01. Takový pohodový výklus, který jsem musel absolvovat ráno, protože odpoledne musím hlídat děti. Nikam jsem nespěchal a potěšen, že nic nebrání tomu, abych mohl plnit tréninkový plán. Celkově byla průměrná TF 137 (65% TFmax.) a max. byla 145 (70% TFmax.) a průměrné tempo 5:21 min/km.
čtvrtek 10.4. : Opět tělocvična. Od října do dubna chodím pravidelně do tělocvičny od 18:30 do 20:00. Do naběhaných kilometrů si to nepíši, ale je to docela makačka, takový intervalový trénink :-). Dnes jsem šel trochu s obavami, jak to bude vypadat. Při rozcvičování celkem dobře, ale hned první souboj ukázal, že ještě záda nejsou na 100% uzdravena, i když při klasickém běhu nebolí, ale jak mám rychle vyrazit v před, udělat rychlý pohyb do protisměru, natáhnout rychle nohu atd., ještě záda dost cítím a tak jsem se v rámci možnosti snažil hrát takticky :-). A naštěstí se mi stalo jen jednou, že mě protihráč co stál za mnou odstrčil lehce rukou a zrovna trefil místo, kde to mám naražený, řeknu vám solidní bolest, jako kdyby do mě strčil jehlu, naštěstí to rychle odeznělo, ale v první okamžik jsem myslel, že jsme opět skončil. Ne nadarmo se říká, že naraženina bolí dlouho a daleko víc než třeba zlomenina :-). Po fotbálku, tak jako pokaždé, bylo potřeba doplnit tekutiny v hospůdce
Pátek 11.4. : souvislý běh 10,02 km za 51:39. Při výběhu jsem pořád přemýšlel co poběžím, dal jsem si 2 km na zahřátí, rozcvičil jsem se a už jsem na to přišel. Co takhle zkusit 3 km do 12 min., takový malý Cooperův test. Pěkná výzva, nikdy se mi v mládí nepodařilo za 12 min uběhnout 3,0 km. Kolem Bečvy je asfaltová a relativně rovná trať, tak jdu na to, vystartoval jsem jak střela, v prvních metrech ukazovaly hodinky aktuální tempo 3:35min/km na mě moc rychle, po chvíli se tempo ustálili kolem 4:00 min/km a v tomto tempu jsem odběhl i první kilometr, v polovině druhého mírné zpomalení, trošku přepálené tempo, měl jsem toho plný kecky a nevěřil jsem, že to v tomto tempu dokončím, naštěstí zpomalení trvalo jen chvilku a do posledního kilometru jsem šel sice už dost na dně, ale s odhodláním, že to do 12 min. stihnu. Posledních 400m, jedno kolo na dráze, už jsem toho měl plný zuby, Garmin odpočítával poslední metry, které se mi zdály nějak moc dlouhé konečně 3,0 km za mnou, vypínám stopky a snažím se popadnout dech, a jelikož jsem přehlédl za kolik vlastně ty 3 km byly cestou domů si jen tak vyklušu, a až doma po ukončení tréninku v hodinkách zjišťuji, že to bylo přesně 12 min :-). Hurá další osobák, o to je cennější, že jsem ho nedosáhl během na dráze, ale na asfaltu a při sólovém běhu v tréninku, který moc neumím, v závodě vždy ze sebe dostanu víc. Celkově byla průměrná TF 142 (68% TFmax.) a max. byla 177 (93% TFmax.) a průměrné tempo 5:09 min/km. A ještě malá tabulečka.

Distance
Split
time
Split
distance
Split
pace
Avg. HRMax. HR
1,004:001,004:00156 (78%)164 (84%)
2,004:021,00 4:03 166 (85%)169 (87%)
3,003:561,00 3:56 171 (89%)177 (93%)

Sobota 12.4. : souvislý běh 30,89 km za 2:45:37. Domluvený společný ranní výběh s Ječmínkem Máselníkem nevyšel, protože v 6:30 pršelo, a později už Ječmínek nemohl a tak jsem vyběhl sám. Předem určený počet kilometrů jsem si nestanovil, řekl jsem si, jak se budu cítit podle toho poběžím a hlavně budu pravidelně doplňovat tekutiny a k zakousnutí jsem sebou měl musli tyčinku a gel. To, že počasí nebylo ideální jsem si již zvykl, hlavní bylo, že nebyla zima a nepršelo. Rozběhl jsem to s rozumem v tempu kolem 5:12 min/km. Běželo se mi uvolněně, a tak jsem běžel a běžel cestou potkal pár běžců, kteří také nevydrželi doma a i po deseti kilometrech jsem se cítil v pohodě, tak proč to otáčet, běžel jsem dál, pravidelně jsme se občerstvoval a už bylo za mnou patnáct kilometrů. Vzal jsem si protikřečové tablety a hurá domů. I k mému překvapení jsem se cítil stále v pohodě, a i když tempo díky silnému protivětru, nešlo udržet, běžel jsem jak to jen šlo. Asi na dvacátém kilometru jsme si dal půlku gelu, a i díky tomu, že občas přestalo silně foukat, jsem nezpomaloval spíše naopak, což mě mile potěšilo. Na posledních pět kilometrů jsem si vzal zbytek gelu, napil se a stále docela v pohodě jsem běžel v tempu kolem 5:12min/km., i díky tomu, že se vítr se na chvilku utišil, ale jakmile fouklo hned to bylo min. o 10 s horší. No rozhodně jsem k domovu přiběhl velmi spokojen. Už si ani nepamatuji, kdy jsem měl z dlouhého běhu tak dobrý pocit. Celkově byla průměrná TF 142 (68% TFmax.) a max. byla 154 (77% TFmax.) a průměrné tempo 5:22 min/km. Ale vzhledem k tomu, že jsem při občerstvení nevypínal čas, přešel do chůze. je tu i tahle zajímavá tabulka, ze které je patrné, že průměrné tempo při běhu bylo 5:16 min/km, na mě úžásné :-).

ZonePace
DistanceTime
Percent
Walking 9:550,42 km 4:082,5 %
Jogging7:310,38 km2:511,7 %
Running 5:16 30,09 km2:38:3895,8 %
Total 5:2230,89 km2:45:37100,0 %

Neděle 13.4. : kolo 69,00 km za 2:35:45. Ráno jsme se chtěl jít trochu proběhnout, ale návštěva u známých se trochu protáhla a slivovice bylo o trochu více než by mělo být a odpoledne jsem měl naplánované kolo, tak jsem se raději dával trochu dohromady, abych byl schopen zvládnout aspoň kolo. V poledne jsem už byl relativně o.k. a vydal jsem se i s Karlem na místo startu k Ječmínkovi, který už netrpělivě čekal i s Ondrou (měl jsem mírné zpoždění 5 min. ?) a dvakrát mě prozváněl :-). Hned na začátku vypověděl funkci garmin305, z důvodů vybité baterie a asi po 4 km jízdy jsme zjistil, že jsem zapomněl vynulovat i cyklocomputer. No co, už hlavně že jedu. Hned na začátku do toho Ječmínek s Ondrou začali bušit a já byl rád, že jsme se držel. V Oseku se ještě připojili další členové triatlonového klubu TTS Osek nad Bečvou a já se poctivě zařadil na konec a i tak jsem nebyl schopen stíhat. Naštěstí kluci trochu zpomalili a před prvním větším stoupáním jsem se snažil držet. K mému překvapení, někteří to pod kopcem zabalily, no nevadí na vrcholu stoupání, byla malá přestávka a to bylo také naposledy, kdy jsem je kromě Karla ostatní viděl. Aby také ne, Karel prohodil vtipnou poznámku, že si myslel, že jedeme na kole a ne kecat a kluci se opravdu do toho pustili a já už je viděl jen v dáli jak mi pomalu ujíždí. Naštěstí Karel také nestíhal, počkal na mě a zbytek trasy už jsme jeli spolu. Původně plánovanou trasu jsem musel zkrátit, měl jsem toho docela dost, i díky prohýřené noci a i časově už se blížila hodina návratu, kdy jsem slíbil manželce, že budu doma. Ale i tak z toho bylo pro mě moc pěkných skoro 70 km (takovou vzdálenost jsem ujel v kuse na kole poprvé) a na mě super průměr skoro 27 km/h.

 KmČas
Běh77,276:50:56
Tělocvična
1:30:00
Plavání1,70:45:00
Kolo69,00
2:35:45

Zhodnocení : Celkově jsem tento týden odtrénoval 11:41:41. Po dlouhé době jsme byl velmi spokojen s delším během a i ostatní běhy jsou celkem dobře zvládnuty. Plavání nebyl nic moc, a s kolem musí být také spokojenost, poprvé jsem ujel skoro 70 km v kuse, a jelikož byla trať docela zvlněná :-), zvládl jsem to ve velmi solidním průměru. Co dodat, týden se docela povedl :-).

9 komentářů:

  1. Vy \"seveřané\" se na společných vyjížďkách skutečně nešetříte. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No společnou vyjížďkou, bych to ani nenazval. Já byl rád, že stíhám, a pak mi stejně bez ohledu na to ujeli :-(.

    OdpovědětVymazat
  3. No za ty řeči ... :-). Nedivím se, že to mladší triatlonisti (+JM) nevydrželi.

    OdpovědětVymazat
  4. všechno zavinil ten Aldamanův kamarád Karel. Mlaďoši se kousli, a jelo se fakt o hubu. V Holešově byl průměr přes 30kmph a to je to z Týna z kopečka do kopečka.
    Až se budem příště Aleši domlouvat, tak nikoho nepřizvu, ať nejsem zase za neřáda:-))

    OdpovědětVymazat
  5. ten cooper chlape není špatnej. Navíc jestli jsi to šel od Přerova, tak je to pořád mírňounce do kopce...

    OdpovědětVymazat
  6. Já hned po té jeho poznámce, ale po popadnutí dechu konstatoval, že na mě to bylo až moc rychlý. Je vidět, že jsou to opravdu mlaďoši, mě už rozhodně takvý řeči nemůžou vyvést z míry :-).
    No a až si budeš chtít \"zadivočit\" domluvíš se s mlaďochama a pokud se budeš chtět jen projet na pohodu pojdedeme společně :-).
    Domluva byla v pohodě, klidně nás může jet víc, ale nesmíte mi ujet :-D.
    A je mi jasný, že jsi se musel klukům z TTS Osek nad Bečvou, jako nový člen ukázat jak na tom jsi, jestli si vybrali dobře :-D.

    OdpovědětVymazat
  7. Jo potěšil, vyběhl jsem těsně za koncem zahrádek pod nemocnici směr Grymov, a to zpomalení bylo díky malému kopečku za Kozlovicemi.
    Na dráze a pokud by byl i vodič možná by to mohlo být lepší, ale to je jen kdyby :-).

    OdpovědětVymazat
  8. na dráze bys to šel tutově líp. Za těma zahrádkama je pár zatáček a tak. Navíc od rozšíření cesty je to pak pořád mírně nahoru. Jestli si tam testnu coopera, tak jedině v protisměru:-))

    OdpovědětVymazat
  9. Taky bych se chtěl jen projet na pohodu rychlostí 27 km/h, zatím je to ovšem pro mě nadlimitní tempo. Ty až začneš to kolo opravdu trénovat....no, raději nedomýšlet.

    OdpovědětVymazat